امروز : چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    103445

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:23 | ۱۴ آبان ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبد 2 300x199 - شهرداری آمادگی برای اجرای طرح گردشگری مرقد تا حرم را داردترکمن نیوز:  شهردار گنبدکاووس گفت: این شهرداری آمادگی کامل برای اجرای مصوبات شورای سیاستگذاری میراث فرهنگی شهرستان و طرح گردشگری “مرقد تا حرم” یعنی از بنای گنبدقابوس تا شهر باستانی جرجان در جوار امامزاده یحیی بن زید (ع) را دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ سیدعلی اصغر موسوی در نشست هماهنگی تشکیل شورای سیاستگذاری میراث فرهنگی گنبدکاووس اظهار کرد: گنبدکاووس با همه ظرفیت‌هایی که در حوزه تاریخی، گردشگری و صنایع دستی دارد اما عقب ماندگی‌های زیادی در این حوزه‌ها دارد که باید با یک برنامه ریزی و کار گروهی منسجم آنها را در مدت کوتاه رفع کرد.
پرویز ناصری رییس شورای شهر گنبدکاووس گفت که اعضای این شورا و شهرداری همواره پای کار و همراهی با دیگر ادارات و نهادها برای پیشبرد توسعه شهر هستند ضمن اینکه انتظار شهروندان این شهر تسریع در تکمیل موزه مردم شناسی شهرستان از سوی اداره کل میراث فرهنگی گلستان هستند.
عبدالمجید نورتقانی مدیر پایگاه جهانی گنبدقابوس در این نشست گفت که با تشکیل شورای سیاستگذاری میراث فرهنگی شهرستان با محوریت بنای گنبدقابوس، می‌توان از ظرفیت و هویت این بنای تاریخی و دیگر آثار تاریخی و تمدنی موجود در گنبدکاووس برای معرفی هرچه بیشتر این شهرستان استفاده کرد.
وی افزود: از زمان ثبت جهانی گنبدقابوس درسال ۹۱ تا کنون ۴۵ میلیارد ریال صرف محوطه سازی حریم گنبدقابوس شده است و برای تسریع در روند محوطه سازی و آزادسازی بناهای باقی مانده چهار هکتار حریم این بنای تاریخی نیاز به همکاری و هم افزایی دیگر نهادها و دستگاه‌هاست.
همچنین مریم آق آتابای مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس توجه بیشتر مدیران برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری با نصب تابلوهایی در مسیر جاده‌های برون شهری، ایجاد مکان دائمی برای بازارچه صنایع دستی، نصب یادمان (المان) فرش ترکمن و کمک به بخش خصوصی برای احداث اماکن اقامتی در این شهرستان را خواستار شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز