امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    49392

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:31 | ۲۸ اسفند ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان سرریز هشدار 300x151 - سرریز شدن سد «گلستان» و «بوستان»/ لزوم تخلیه روستاهای شمال و شرق گلستانگلستان-ترکمن نیوز-  معاون استاندار گلستان از سرریز شدن سد «گلستان» و «بوستان» خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ورود سیلاب به روستاها و شهرهای شمال و شرق گلستان عملیات تخلیه روستاها و شکاف مسیر رودخانه‌ها و هدایت آب به زمین‌های کشاورزی و رسیدن سیلاب به دریا آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ میرمحمد غراوی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص شدت بارش‌هایی که از عصر دو روز گذشته در استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: ریزش باران و شدت آن باعث شده سدهای بالا دست در شمال شهرستان گنبد یعنی سد «بوستان» و سد «گلستان» پرآب و سرریز شود.

وی ادامه داد: ما چاره‌ای نداریم که این حجم آب ورودی به سدها را که رقم بسیار بالایی است را تخلیه کنیم و از مردم عزیزی که در پایین دستی که در این سدها حضور دارند خواهش داریم که احتیاط لازم را بعمل آورده و از روستاییان تقاضا داریم که روستا را تخلیه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: علاوه بر این در فاصله زمانی 17 الی 24 ساعت آینده این حجم آب تخلیه شده به شهرستان‌های آق‌قلا، سیمین‌شهر و بندرترکمن خواهد رسید که باید به سمت دریا تخلیه شود.

غراوی گفت: این نگرانی را داریم که این حجم سیلاب و آبی که تخلیه می‌شود در کنار رودخانه‌ها و مسیرهایی که به آن مرتبط می‌شوند به سمت روستاها و شهرهای گمیشان، سیمین‌شهر، آق‌قلا و بندرترکمن رفته و خساراتی را به بار بیاورد.

وی تاکید کرد: تقاضا داریم مردم عزیز مراقبت لازم را داشته باشند و از ترددهای غیر ضرور بخصوص در راه‌های روستایی خودداری کرده و به توصیه مدیران و مسوولانی که از طریق رسانه‌های رسمی مباحث را اطلاع‌رسانی می‌کنند توجه کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان بیان کرد: از امروز ستاد حوادث غیرمترقبه موضوع تخلیه را پیگیری و اجرا خواهد کرد و پیش‌بینی کرده‌ایم در مسیر رودخانه‌ها شکافی را ایجاد کنیم که آب بجای ورود به شهرها و روستاها وارد مزارع و زمین‌های کشاورزی شود تا خسارت‌ها به حداقل برسد.

غراوی در خصوص مسدود شدن مسیرهای خوش‌ییلاق و توسکستان تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده توسط استاندار گلستان، سه دستگاه «بلدوزر» از وزارت راه و شهرسازی در اختیار استان قرار داده شده تا در گردنه‌های برف‌گیر و خطرناک به کمک دستگاه‌های امدادی آمده و مسیر را بازگشایی کنند.

وی بیان کرد: ما از روز گذشته که صبح محور خوش‌ییلاق به آزادشهر بسته شد، پلیس‌راه از مسیر سمنان به مردم اعلام کرد که نباید در این مسیر تردد داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از رانندگان تردد را انجام دادند و باعث شد در گردنه خوش‌ییلاق با برف  و کولاک شدید و یخ زدگی جاده مواجه شوند.

غراوی ادامه داد: این موضوع امکان کمک‌رسانی را هم با مشکل مواجه کرد اما با تلاش‌های انجام شده تا ساعت 2 بامداد امروز همه مسافران در گردنه تخلیه شده و به پایین منتقل شدند اما هنوز به دلیل وجود خودروها در مسیر، محور مسدود است و باید به مرور این خودروها را هم از مسیر خارج کنیم تا مسیر پاکسازی و محور بازگشایی شود.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما بی‌توجهی رانندگان به توصیه‌ها و هشدارهای پلیس و راهداری است و مشکل دیگر ما این بود که محور نوده خاندوز و گردنه خوش‌ییلاق بیش از سه نقطه ریزش کوه داشتیم.

غراوی تاکید کرد: راهداران و تیم‌های امدادی در تلاش هستند که مسیر را بازگشایی کنند و استاندار گلستان هم با وزیر راه و شهرسازی و ستاد غیرمترقبه و استاندار سمنان در تماس هستند و همه در تلاشند مسیر امروز به سرعت بازگشایی شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز