امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    99998

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:28 | ۲۷ مرداد ۱۴۰۰

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

1399080317061212221499254 300x209 - تمایل ازبکستان برای از سرگیری معاملات تجاری با افغانستانترکمن نیوز: مدیر مرکز حمل و نقل شهر تِرمذ ازبکستان در اظهاراتی از تماس این کشور برای شروع مجدد و افزایش مبادلات تجاری بین تاشکند و کابل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  به نقل از تاس، نودیربک جلیلوف، مدیر مرکز حمل و نقل تِرمذ، بزرگترین پایانه لجستیکی در ازبکستان اظهار کرد که علی رغم آشفتگی‌های ناشی از تغییر قدرت در افغانستان، روابط تجاری و اقتصادی بین تاشکند و کابل باید به زودی از سر گرفته شود.

جلیلوف در این باره گفت: «من معتقدم که نه تنها مبادلات تجاری بین ازبکستان و افغانستان مجددا از سر گرفته می‌شود، بلکه حجم این مبادلات نسبت به گذشته افزایش خواهد یافت.»

او در ادامه با اشاره به اینکه که فساد مقامات سابق افغانستان به شدت بر تجارت با این کشور تأثیر گذاشته بود، گفت: «فساد در تمام حوزه‌های تحت امر اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان به ویژه در حوزه حمل و نقل بین المللی نفوذ کرده بود. به طور مثال صادرکنندگان تمام حقوق گمرکی را در اینجا در ایست بازرسی تِرمذ-حیرتان پرداخت می‌کردند، اما هنگام ورود به خاک افغانستان سه یا چهار برابر این مبلغ از تجار اخاذی می‌شد.»

پس از آنکه آمریکا پایان عملیات نظامی خود را در افغانستان بعد از ۲۰ سال اعلام و شروع به عقب نشینی نیرو‌های خود کرد، طالبان دوباره قدرت گرفت و سرانجام روز یکشنبه وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و کنترل ادارات دولتی و ایستگاه‌های پلیس را که از سوی نیرو‌های حامی دولت رها شده بودند، به دست گرفت. پس از اینکه طالبان کاخ ریاست جمهوری را در دست گرفت، اعلام کرد که جنگ در این کشور پایان یافته است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز