امروز : سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    46976

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:29 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

n83227445 72875689 300x193 - تجهیزات لایروبی گرگانرود سه برابر شداخبار محیط زیست- تورکمن نیوز مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت که تجهیزات لایروبی برای سرعت بخشی هدایت و خروج آب از گرگانرود و مناطق پیرامونی به دریای خزر با استفاده از 12 دستگاه بیل مکانیکی دولتی و بخش خصوصی در غرب شهرستان گمیشان سه برابر شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛ مجتبی جمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و مشکلات ایجاد شده برای اهالی روستای چارقلی گمیشان، 7 دستگاه بیل مکانیکی در حد فاصل این روستا تا مصب رودخانه (محل اتصال رود به دریا ) عملیات لایروبی را انجام می دهند.
وی بیان کرد: یا همکاری بخش خصوصی 5 دستگاه بیل مکانیکی نیز کریدورهای آبی و کانال های زهکشی پیرامون روستاهای خواجه نفس و چارقلی را لایروبی می کنند تا هدایت و تخلیه آب به سوی دریا تسریع شود.
به گفته وی تاکنون و به دلیل کمبود دستگاه های مکانیکی، لایروبی این بخش متوقف مانده بود .
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان در خصوص میزان خسارت وارده به اراضی زراعی منطقه به دلیل آب گرفتگی ناشی از طغیان گرگانرود و دپوی بارش های یک ماه اخیر اظهار داشت: روند ارزیابی و تعیین خسارت ها توسط جهاد کشاورزی در دست پیگیری است و هنوز گزارش جامع آن ارائه نشده است.
وی اظهار داشت: بخشی از خسارت های وارده به اراضی زراعی به دلیل شکسته شدن دیواره گرگانرود در برخی نقاط اتفاق افتاده که دیواره های آسیب دیده ترمیم شد.
گرگانرود یکی از مهمترین رودخانه‌های شمال شرق ایران است.
این رود از رشته‌کوه آلاداغ در بجنورد سرچشمه گرفته و پس از طی 200 کیلومتر و گذشتن از نواحی ترکمن صحرا وارد دشت گرگان شده و از ناحیه خواجه نفس در نزدیکی گمیشان به دریای خزر می‌ریزد.
در گذشته های دور این رودخانه مامنی برای زادآوری انواع ماهیان و سرشار از گونه های مختلف ماهی بود.
در سالهای اخیر و با وجود کاهش شدید حجم روان آب، این رودخانه دالانی برای تکثیر طبیعی ماهیان است.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز