امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    15919

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:43 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

آخوند جاور 1 300x225 - بهره مندی صحیح از نعمات الهی نوعی شکرکزاری است+گزارش تصویریاخبار گنبد کاووس – ترکمن نیوز – امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت:  همه منابع دنیا، آنچه در زمین، آسمان و دریا ها توسط خداوند آفریده شده نعمات الهی اند و بهره برداری صحیح از این منابع نوعی شکرگزاری از نعمت های الهی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران،  حاج آخوند عبدالکریم جاور در سخنان پیش از خطبه نماز عبادی جمعه 24 فروردین ماه اظهار داشت: شکرگزاری یعنی استفاده از نعمت های الهی در جهت رضایت الله متعال و بهره مندی از آنان در جهت آسایش، رفاه و سعادت بشریت است.

وی با بیان اینکه هدف همه انبیاء و حضرت محمد(ص) روشنگری، خداشناسی و هدایت بشریت بوده است افزود: امروزه با گسترش و توسعه ارتباطات و بهره گیری از علوم مختلف آگاهی و شناخت مردم نسبت به عظمت الهی نیز بیشتر شده است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس خطاب به جوانان بخصوص دانش آموختگان و روشنفکران گفت: سعی کنید برای شکرگزاری از نعمات خداوند آگاهی های دینی خود را افزایش دهید و در خود شناسی و اسرار عظمت آفرینش بیش از پیش تفکر و کنکاش کنید.

حاج آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: خداوند روز را برای معاش و شب را پرده ای برای آرامش بندگان قرار داده است. تغییر در این نظم پیامدهای ناگواری دارد.‌ تحقیقات علمی نیز نشان داده، تغییر ساعات فعالیت و استراحت در جانداران و نیز اشخاصی که شب کار هستند موجب بروز بیمارهای روحی و روانی شده است.

وی به مردم توصیه کرد؛ جهت شکرگزاری از نعمات خداوند سعی کنند در اعمال و رفتار های خود همیشه خداوند را مد نظر داشته و از منکرات دوری کنند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخش دیگری سخنان خود اظهارداشت: ماه رجب از شرافت خاصی برخوردار است و هیچ ماهی به پایه، عظمت، حرمت و فضیلت آن نمی رسد .

حاج آخوند عبدالکریم جاور افزود:‌ نماز ستون دین است و چنانچه شخصی در این ماه نماز را با واجبات و صحیح بجای آورد موجب خشنودی خدا شده و از ثواب و رحمت بسیاری برخوردار میشود.

وی افزود: هر شخص یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد موجب خشنودی خدای متعال می شود و غضب الهی از او دور شده و دری از درهای بهشت بر روی او بسته می شود.

خبرنگار: مصطفی صبوحی                     انتشار دهنده: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز