امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    9889

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    1:12 | ۲۸ دی ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

هواشناسی-ترکمن نیوز–  کمیته بحران هواشناسی گلستان با توجه به اطلاعیه جوی شماره 35مورخه 27/10/96 مبنی بر ورود سامانه ناپایدار از اوایل صبح شنبه به استان و ناپایداری های ناشی از آن بصورتهای رگبار و رعد برق ، بارش برف در نواحی کوهستانی و وقوع پدیده مه ، وزش باد شدید و کاهش 8-10 درجه ای دمای هوا تا روز یکشنبه 1/11/96 امروز پنجشنبه 28/10/96 به ریاست محمد رضا رحمن نیا معاون توسعه و پیش بینی تشکیل جلسه داد.

havashenasiturkmen 29d 300x300 - برگزاری جلسه پیش آگاهی و کمیته بحران هواشناسی استان گلستان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن نیوز،  به نقل هواشناسی گلستان، محمود محمد قلی پور رئیس گروه پیش بینی و هشدارهای جوی استان با توجه به خروجی مدلها و الگوهای پیش یابی هوا گفت : از امروزتا اواخر وقت جمعه (مورخه 29/10/96 ) جریانات هوای گرم و خشک باعث می شود که دمای هوا در استان افزایش و رطوبت نسبی کاهش یابد که این وضعیت در مناطق شرقی گاهی با وزش باد نسبتا” شدید همراه خواهد شد.
اولین امواج سامانه ناپایدار و بارشی از روز شنبه مورخه 30/11/96 به استان نفوذ کرده و باعث افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، درنواحی کوهستانی بارش برف، مه غلیظ، وزش شدید باد (بیش از 70 کیلومتر بر ساعت)، مواج و طوفانی شدن دریا و کاهش دما بین 8 الی 10 درجه سلسیوس خواهد شد.
این سامانه اوایل شب یکشنبه بتدریج از استان خارج خواهد شد.
طی این مدت باتوجه به افزایش شدت بارش، وزش شدید باد، وقوع پدیده مه، بارش برف در نواحی کوهستانی احتمال آبگرفتگی برخی معابر عمومی واختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود . لذا توصیه می شود تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی صورت پذیرد.
در پایان پس از بحث و بررسی اعضای کمیته مقرر شد مراتب طی اخطاریه جوی به مبادی ذیربط و عموم مردم اطلاع رسانی گردد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز