امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Oman V Syria WCQ 5 081015 1920x930 300x188 - ایران مهیای عبور از دیوار چیناخبار فوتبال– ترکمن نیوز- در سومین بازی از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی ایران از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته در ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی به مصاف عمان رفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، ایران در حالی در این مسابقه به میدان رفت که کارلوس کی روش؛ علیرضا بیرانوند، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، وحید امیری، سید مجید حسینی، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سردار آزمون را در ترکیب اصلی قرار داده بود تا به این ترتیب، دژاگه، رضاییان و طارمی دوباره به جمع نفرات اصلی تیم ملی برگردند و بازیکنی مانند سامان قدوس هم روی نیمکت قرار بگیرد.
این مسابقه، با یک اتفاق غیر منتظره آغاز شد و در ثانیه ۵۵ روی ضد حمله تند و تیز عمان، صالح الیحیایی با بیرانوند تک به تک شد که سید مجید حسینی با خطا او را متوقف کرد و سزار راموس داور مکزیکی بازی هم پنالتی اعلام کرد تا در ابتدای بازی شوک بزرگی به تیم ملی وارد شود و حسینی هم با کارت زرد جریمه شود.

در این صحنه، احمد مبارک کاپیتان عمان پشت ضربه ایستاد که بیرانوند با شیرجه زمینی عالی به سمت راست دروازه، با کف دست راست توپ را به کرنر فرستاد نکته جالب این که سردار آزمون مسیر زدن پنالتی را به بیرانوند گفت و او همه به همان سمت شیرجه زد و پنالتی را گرفت تا بازیکنان ایران از پنالتی که بیرانوند مهار کرد، حسابی روحیه بگیرند.
در دقیقه 5، بازیکنان ایرانی در تلاش برای پاسخ به پنالتی عمان، حمله‌ای را تدارک دیدند که شوت آزمون با اختلاف اندک از کنار تیر دروازه عمان راهی اوت شد.

در ادامه مسابقه، شاگردان کی‌روش جریان بازی را در اختیار گرفتند اما دفاع منسجم عمان مانع از پیشروی بازیکنان تیم ملی به سمت دروازه الروشیدی شد.

در دقیقه ۲۴، دژاگه با ضربه بازیکن عمان در داخل محوطه جریمه سرنگون شد اما داور این برخورد را خطا ندانست و با اعتراض بازیکنان ایران مواجه شد.

در دقیقه ۳۱، روی پاس محمدی و اشتباه مسلمی، جهانبخش در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت و با زیرکی و با بیرون پای راست، دروازه عمان را باز کرد.

در دقیقه 40، طارمی با سماجت زیاد در داخل محوطه جریمه بازیکنان عمان را مجاب به انجام خطای پنالتی کرد و اشکان دژاگه ضربه پنالتی را به وسط دروازه زد تا گل دوم ایران به ثمر برسد.

در دقیقه ۴۳، بیرانوند شوت محکم و ناگهانی بازیکن عمان را از داخل چارچوب دروازه در آورد. در دقیقه ۴۴، پاس زیبای جهانبخش از فاصله حدودا بیست متری در داخل محوطه جریمه به طارمی رسید که ضربه چیپ این بازیکن روی تور دروازه فرود آمد تا نیمه اول با همان 2 گل به پایان برسد.
نیمه دوم را هم ایران هجومی آغاز کرد و فرصت های خوبی نصیب ملی پوشان شد. در دقیقه 58 پاس بلند رضاییان پشت مدافعان عمان، طارمی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد که این ملی پوش ایران بعد از مهار توپ و شوت روی پا دروازه عمان را تهدید کرد که الروشیدی با واکنش به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 65 امیری به خاطر خطای خود از داور کارت زرد گرفت و 2 اخطاره شد و بازی با چین را از دست داد. در دقیقه 68 سردار آزمون در محوطه جریمه عمان روی زمین افتاد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت که داور مکزیک و کمک دوم او چنین نظری نداشتند.
در دقیقه 69 اولین تعویض ایران انجام شد و روزبه چشمی، جای جهانبخش را گرفت تا کی روش کمربند خط میانی ایران را با آوردن این هافبک دفاعی، محکم تر کند.

در ادامه، بازی بیشتر در میانه در جریان بود و اتفاق خاصی رخ نداد. در دقیقه 78 تعویض دوم ایران هم صورت گرفت و سامان قدوس به جای دژاگه به میدان آمد. در دقیقه 77 شوت راه دور حارب السعدی با فاصله کمی از روی تیرک افقی دروازه ایران رد شد.

در دقیقه 81 شوت طارمی از زاویه بسته به پای محمد المسلمی برخورد کرد و تبدیل به کرنر شد. در دقیقه 86 هم فرصت خوبی نصیب سردار و طارمی شد که ضربه آزمون را دروازه بان عمان برگشت داد.

در دقیقه 88 مسعود شجاعی به میدان آمد و جای سردار را گرفت. این دیدار با همان نتیجه 2 بر صفر به سود ایران به پایان رسید تا تیم ملی پس از 15 سال از مرحله حذفی عبور کند. ایران آخرین بار در جام ملت های 2004 کره جنوبی را 4-3 شکست داده بود. تیم ملی حریف چین در مرحله یک چهارم نهایی شد.

منبع: ایران

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز