امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

«دُردی طریک» 300x225 - اهدای نشان درجه یک هنری به خلیفه «دُردی طریک» باخشی پرآوازه تورکمنتورکمن نیوز:  از سوی دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) به خلیفه «دردی طریک» باخشی پرآوازه ترکمن اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن،  از روابط عمومی اداره ارشاد، با پیگیری های مدیرکل و اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آق قلا از سوی دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) به خلیفه «دردی طریک» اهدا شد.

خلیفه دُردی اسماعیل زاده(طریک) باخشی دوتارنواز ترکمن در سال ۱۳۲۸ در روستای آق قابر شهرستان آق قلا در استان گلستان متولد شده است.

نام دردی طریک با دوتار گره خورده و کمتر کسی است که به دوتار و باخشی های ترکمن علاقه داشته ولی نام دردی طریک را نشنیده باشد.

وی در اجرا و خوانندگی صاحب سبک است و در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، هلند و انگلستان هنرنمایی کرده است.

یادآوری می شود دُردی همچون دیگر ترکمن ها که هیچگاه در برابر «ظلم» ساکت نمی مانند؛ در گرماگرم سال های انقلاب و دفاع مقدس، شعر «ظالم آمریکا» اثر «ستار سوقی» شاعر شهیر ترکمن را با زبان موسیقی مطرح کرد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز