امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

صنایع دستی 300x169 - افتتاح بزرگترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور در آق قلاترکمن نیوز- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شمال کشور همزمان با هفته دولت در آق قلا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمدجواد ساوری، اظهار کرد: یکی از اقدامات عملی در مدت دوساله عمر دولت سیزدهم در استان گلستان، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان آق‌قلا بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: شهرستان آق‌قلا علی‌رغم برخورداری از هنرمندان صنایع‌دستی شاخص و نزدیکی به مرکز استان اما در حوزه زیرساخت‌های صنایع‌دستی بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا از سال ۹۶ در این شهرستان کلنگ زنی شد، گفت: تا پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم و در طول چهار سال مجموع اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ۳۹ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال بود که موجب شد عملیات اجرایی این پروژه به کندی پیش رود.

ساوری با اشاره به افزایش پنج برابری اعتبار برای پروژه بازارچه صنایع‌دستی آق‌قلا، افزود: در سال مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بالغ‌بر ۲۰۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به این پروژه که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در شمال کشور محسوب می‌شود، تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با تزریق اعتبار این پروژه زیرساختی در حوزه صنایع‌دستی استان گلستان در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در خصوص کلیات طرح بازارچه دائمی صنایع‌دستی آق‌قلا گفت: ساختمان این بازارچه در عرصه‌ای به مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و در زیربنایی حدود دو هزار و ۳۰۰ مترمربع در ۲ طبقه طراحی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه شامل بازارچه و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌دستی شهرستان و استان است، گفت: پیش بینی می‌شود این بازارچه برای ۷۲ نفر اشتغالزایی کند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز