امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    34439

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    14:46 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت همزمان در 10 شهر و 66 روستای گلستان 300x200 - آغاز طرح تفکیک زباله از مبدا به صورت همزمان در 10 شهر و 66 روستای گلستاناخبار استانی- ترکمن نیوز- استاندار گلستان با تاکید اینکه اجرای مستمر تفکیک از مبدا تحویل سالم محیط زیست به نسل آینده است، اظهار کرد: نتیجه اجرای مستمر تفکیک از مبدا بی شک نجات گلستان از وجود زباله ها در طبیعت و محیط زیست را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی ترکمن های ایران، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، دکتر سید مناف هاشمی در مراسم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا استان، تصریح کرد: در شرایطی که کشور ما با مشکل انتقال زباله از شهری به شهر دیگر مواجه است،کشورهای پیشرفته دنیا به دلیل بهره مندی زیاد از مزایای طرح تفکیک و تولید انرژی و محصولات متنوع ،از زباله های بیشتر استقبال می کنند.
وی ازغیبت محیط زیست و سازمان های مردم نهاد در مراسم اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا انتقاد کرد و گفت: حل مشکل زباله بدون کمک و حضور این گروه ها دشوار بوده و انتظار می رفت آنها به واسطه مسوولیت و اهداف ذاتی خود، پیشتاز اجرای این طرح باشند.
استاندار گلستان بر فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا (محل تولید) اشاره کرد و افزود: این طرح، اقدام عمرانی و دارای چشم انداز ظاهری نیست و برهمین اساس ممکن است از آن استقبال نشود.
دکترهاشمی ادامه داد: در ابتدای حضور در گلستان با معضل بزرگ دفن زباله و نخاله ها و فاضلاب در منطقه زیبا و جنگلی هزارپیچ گرگان مواجه شدم اما هیچ ارگان و شخصی پاسخگوی این اقدام نبود و مسوولیت آن را بر عهده نمی گرفت.
وی گفت: این محل در اقدامی ضربتی و کوتاه مدت از وجود زباله ها پاک و در آستانه تبدیل شدن به پارکی زیبا و جنگلی برای مردم است که امیدواریم این اقدام به نمونه ای قابل اجرا برای همه شهرهای گلستان و دیگر استان های کشور تبدیل شود.
استاندار گلستان با بیان این که چرا به خود جرات داده ایم که 37 سال همه زباله و فاضلاب ها را در بهترین و بکر ترین منطقه جنگلی استان دفن کرده و نسبت به عواقب آن بی توجه باشیم، افزود: یکی از موضوعاتی که در راستای کاهش آسیب زباله های استان باید مورد توجه قرار بگیرد، کمتر شدن تولید پسماند است.
دکتر هاشمی ادامه داد: تولید زباله روزانه هر گلستانی حدود 600 گرم و کمتر از میانگین کشوری است ،اما همچنان از استانداردهای جهانی بیشتر بوده و به فرهنگ سازی مستمر برای کاهش تولید و همچنین تفکیک آن از مبدا احتیاج داریم.
وی افزود: هم اینک وضعیت نهرها و رودخانه های گلستان و بخشی از پارک ملی گلستان به دلیل انباشت زباله ها نامناسب و نیازمند توجه بیشتر برای پاکسازی است.
استاندار گلستان حرکت استان را به سمت توسعه گردشگری با شتاب فراوان عنوان کرد و یاد آور شد: ولی این گونه مشکلات مانع جدی رسیدن به اهداف بلند و توسعه پایدار است که باید با توجه بیشتر و اجرای مسمتر طرح های پاکسازی و ارائه آموزش های متعدد این آسیب ها را تا حد امکان کاهش داد.
لازم به ذکر است، طرح تفکیک پسماند از مبدا امروز به صورت همزمان در 10 شهر و 66 روستای استان آغاز شد.
به گفته استاندار گلستان، قرار است این طرح به زودی در همه شهرها و روستاهای استان و با همکاری مردم و گروه های مردم نهاد حامی محیط زیست اجرا شود.

 

لینک عضویت کانال تلگرام

https://tlgrm.in/ITNAnews

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز