امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

|

دمای هوای شهر

گندم 2 300x206 - آغاز برداشت گندم در گنبدکاووسترکمن نیوز:  مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: بیش از هشت هزار گندم‌کار با استفاده از ۳۰۰ دستگاه کمباین دارای معاینه فنی برداشت محصول از ۸۹ هزار هکتار مزارع این شهرستان را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حبیب‌الله زارع اظهارداشت: امسال سطح زیر کشت گندم در این شهرستان بیش از ۱۰۷ هزار هکتار بود که بر اثر خشکسالی، محصول حدود ۱۸ هزار هکتار از بین رفت.

وی افزود: پیش بینی می‌شود کشاورزان گنبدی امسال ۱۶۰ هزار تن گندم برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس افزود: ۱۷ مرکز دولتی و تعاونی برای خریداری محصول گندم کشاورزان در شهرستان فعال است و هر کیلوگرم از این محصول با قیمت ۱۱۵ هزار ریال خریداری می‌شود.

زارع ادامه داد: علاوه بر آن کارخانجات آرد هم به صورت مستقیم گندم را از کشاورزان خریداری می‌کنند که در مجموع بعد از پایان زمان برداشت میزان آن توسط اداره غله ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای گندم تولیدی گلستان، بخشی از این محصول بعد از ذخیره‌سازی در سیلوها برای ترکیب با گندم سایر نقاط و ارتقای کیفیت آرد تولیدی به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، امسال قیمت مصوب خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم توسط شورای عالی اقتصاد ۱۰۵ هزار ریال علاوه بر ۱۰ هزار ریال جایزه تعیین شده است.

برداشت محصول از کشتزارهای گندم گلستان تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز