امروز : جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    111830

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:02 | ۰۴ تیر ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

آزمون تامین آب روستائیان 6 300x202 - «آب» ارمغان جاودانه «سردار آزمون» برای روستاهای محروم شمال گنبدکاووس+تصاویرترکمن نیوز- ملی پوش فوتبال ایران گفت: بهترین راه برای تامین زیرساخت های جمعیت مرزداران تامین آب شرب و بهداشتی روستائیان محروم شهرستان گنبدکاووس است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ سردار آزمون در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: در جهت رفع مشکل آب روستاهای بخش مرزی شهرستان گنبدکاووس مشتمل بر 19 روستا و هزینه حفرچاه، خرید لوله و اتصالات در جهت آبرسانی متقبل شده است.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات است افزود: موضوع آب به لحاظ اهمیت در تمامی جهان جایگاهی بی بدیل دارد و حفظ سلامت و رونق زندگی مناطق روستانشین در جهت توسعه پایدار استان و کشورمان قطعا نیازمند آب شرب است.

آزمون در ادامه گفت: تفاهم نامه ای در جهت آبرسانی به روستاهای مرزی و محروم شهر اینچه برون در جهت تامین آب آشامیدنی با شرکت آب و فاضلاب گلستان امضا کرده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گنبدکاووس نیز در گفت و گو با خبرنگار ترکمن نیوز اظهار داشت: رفع مشکل آب شرب روستاهای مرزی چالش بزرگی در بخش دولتی بود که با کمک این ملی پوش خیراندیش مرتفع شد.

حسین سعیدی راد تاکید کرد: حفر این چاه در بخش مرزی و در محدوده روستای «گوزنی تپه» با دبی 15 لیتر بر ثانیه می تواند آب آشامیدنی تمامی روستاهای بی آب بخش مرزی شمال شهرستان گنبدکاووس را تامین کند.

بر اساس گزارش خبرنگار ترکمن نیوز: استان گلستان تنها نامی بیش نیست و همواره با تنش آبی و گرمای شدید روبرو بوده است .

در حال حاضر بسیاری از روستاهای بخش مرزی گنبدکاووس و چند روستا نیز در بخش مرکزی این شهرستان دچار بی آبی و یا کمبود آب هستند و در انتظار پیگیری های نماینده مردم این شهرستان و بخش داشلی برون تا با تامین اعتبار مشکل آب این روستاها مرتفع شود.

شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته از مرز حرارت 51 درجه عبور کرد و رکورد گرم ترین نقطه ایران را به خود اختصاص داد.

علیرغم نام زیبایی که بر این استان نهاده شده است در اصل با توجه به اینکه بیشتر نقاط آن (حدود 70 درصد) بیابانی و نیمه بیابانی است و همان ترکمنصحرا بیشتر برازنده است تا از اعتبارات مناطق گرم و خشک برخوردار شود که نشده است.

باران سال به سال در این استان کاهش داشته و با وجود تمامی کمبودهای آبی 90 درصد منابع آب گلستان در بخش کشاورزی با راندمان حداکثر 31 درصد مصرف می رسد.

گنبدکاووس بزرگترین شهرستان استان گلستان به لحاظ مساحت بوده و بیش از 400 هزار نفر جمعیت دارد و مهاجرت های بی رویه یکی از معضلات بزرگ این شهرستان تاریخی به شمار می رود.

مصاحبه و گزارش از: یاشار نیازی

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز