Dahe Fajrتورکمن نیوز- فرهنگی: معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، قاسم قندهاری ظهر دیروز در نشستی خبری اظهار داشت: جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان از 25 تا 30بهمن‌ماه امسال از سوی انجمن موسیقی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه با دو نوازی، دوتار و پیانو اوغلان بخشی و امید کمیلی آغاز شده و تقدیر از پیشکسوتان موسیقی، اجرای گروه کر بزرگ گرگان و آداک ازجمله برنامه افتتاحیه جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به اجرای صحنه‎ای گروه موسیقی رستاک در دومین روز از جشنواره اشاره و تصریح کرد: این گروه موسیقی نواحی ایران در دو سانس اجرا دارد.

قندهاری به اجرای میدانی گروه موسیقی ترکمنی در سومین روز جشنواره اشاره و اظهار داشت: گروه موسیقی فولکلور ترکمن به سرپرستی حاجی محمد ایری و گروه موسیقی قزاق گلستان به سرپرستی فیروز بلی ازجمله اجراهای صحنه‌ای این روز است.

به گفته وی، دوئت پیانو و گروه موسیقی اصلی شیداییان تهران به سرپرستی ماهیار تمسکنی از برنامه‎های موسیقی است که در 27 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

قندهاری بابیان اینکه در چهارمین روز جشنواره موسیقی افغانستان به‌صورت صحنه‌ای اجرا می‌شود، افزود: گروه موسیقی دل آرام کتول به سرپرستی عبدالرضا علمشاهی، گیتار کلاسیک و گروه موسیقی اصیل چکاوک از برنامه‎های است که در این روز اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه مراسم اختتامیه در 29 بهمن‌ماه با اجرای گروه کوبه‎ای موسیقی روزبه برگزار می‌شود، اظهار کرد: گروه خاطره‎ها و گروه موسیقی پارسیان از دیگر برنامه‎های این روز است.

قندهاری خاطرنشان کرد: روز جمعه سی‌ام بهمن‌ماه اجرای صحنه‎ای مهدی احمدوند برای علاقه‌مندان به‌صورت ویژه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 8 نفر از پیشکسوتان فعال عرصه موسیقی و روسای قدیم انجمن موسیقی استان تجلیل می‎شوند، افزود: دو نفر از اقوام ترکمن و برگزیدگان جشنواره جوان کشور «مبینا یوسفی» و «امیرحسین شیبانی» نیز تجلیل می‎شود.

قندهاری در ادامه گفت: بانوان پیشکسوت در حوزه آموزش و اجرای موسیقی، پیشکسوتان آئینی و مذهبی نیز در جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان تجلیل می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه توجه خاصی به گروه‎های استانی و محلی شده است، گفت: این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان عرصه موسیقی کارهای خوب خود را به مخاطبان و علاقه‌مندان ارائه کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در برگزاری موسیقی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده‌شده است، افزود: جشنواره موسیقی آوای فجر گلستان به همت انجمن موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و شرکت اهالی امروز فرهنگ برگزار می‎شود./تسنیم

http://www.turkmensnews.com/

مطالب مرتبط:

حضور مادر و نوزادی در صف ثبت‎نام انتخابات و هدیه معاون استان

برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان گلستانی

ترامپ در دیدار با لاوروف خواستار فشار روسیه بر ایران و سوریه

1240نفر به عنوان عوامل اجرایی انتخابات دربندرترکمن فعالیت دا

گنبدکاووس آماده برگزاری همایش بزرگ هفته وحدت

افزایش نسبی دمای گلستان از فردا

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram