TurkmensNews Telegram TN

Petya 12 Tاخبار فن‌آوری اطلاعات-تورکمن‌نیوز- همانطور که قبلا در خبرها خواندید هفته گذشته کشور اوکراین هدف حمله یک باج افزار مخرب به نام پتیا قرار گرفت که این حمله اختلالات گسترده‌ای را برای آن به دنبال داشت. اما این حمله صرفا هم به اکراین محدود نمی‌شود و ظاهرا باج افزار مذکور کشورهای بسیاری را هدف فعالیت‌های خرابکارانه‌اش قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  به دنبال همین اتفاقات، شنبه همین هفته، Kevin Scheid از کهنه کاران وزارت دفاع آمریکا مسئولیت واحد عملیات‌های سایبری ناتو را بر عهده گرفت.

اهمیت این انتصاب اما به خاطر حملات سایبری گسترده‌ای است که به خاطر پتیا به راه افتاده و همین امر سازمان مذکور را بر آن داشت تا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کند که پای یک بازیگر دولتی در میان است و این حملات به صورت بالقوه می‌توانند به عنوان اقدام جنگی قلمداد شوند.

برای آن درک بهتری از بیانیه اخیر ناتو و پیامدهای آن پیدا کنید بهتر است اشاره‌ای به پیمان ناتو داشته باشیم. در پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو بخشی به نام ماده 5 وجود دارد که به موجب آن، اعضای این سازمان موظف می شوند در مواردی که یکی از اعضا هدف حمله قرار گرفت برای دفاع از آن وارد عمل شوند.

در هفته‌ای که گذشت دبیرکل این سازمان تایید کرد که یک حمله سایبری «با پیامدهایی هم اندازه با یک حمله تسلیحاتی عمل به ماده 5 توافقنامه را لازم اجرا خواهد کرد و واکنش‌هایی که به آن داده می‌شوند می‌توانند به شکل نظامی باشند».

با این وجود روز جمعه اما این سازمان در بیانیه خود ذکر کرد که هنوز منشا NotPetya را نمی‌داند و از تمایلاتی که در پس آن وجود دارد بی اطلاع است.

در نتیجه محققان ناتو به این نتیجه رسیدند که بدافزار مورد بحث «می تواند احتمالا به یک بازیگر دولتی مربوط باشد» و اگر این امر محرز گردد آنگاه کشورهای هدف می توانند با گزینه‌های مختلفی مقابله به مثل کنند.

این اقدامات مقابله‌ای چه هستند؟ هرچیزی. وزارت دفاع انگلستان همین هفته به صورت کاملا مستقل اعلام کرد که کشورش برای واکنش به حملات سایبری آماده شده و این حق را برای خود قائل است تا از هر قلمرویی «شامل هوا، زمین، دریا و قلمرو سایبری» به هدف حمله کند.

در حال حاضر ناتو نمی‌داند که چه کسی NotPetya را توسعه داده و هیچ کارشناسی هم این حمله را با اطمینان کامل به بازیگر خاصی نسبت نداده اما می‌توان پتیا را یکی از پیچیده‌ترین بدافزارهایی دانست که این حجم از خرابی را به بار آورده.
منبع: gizmodo

مطالب مرتبط:

تامین کارت هدیه خبرنگاران و بسته حمایتی به مناسبت هفته خبرنگ

شور و شادی همشهریان سردار آزمون از صعود ایران به جام جهانی ۲

استقبال میراث فرهنگی استان از دوچرخه سوار نیشابوری به عنوان

اين مرد پرتلاش گميشاني در كمتر از 5 سال سرمايه‌اش را 40 براب

چین اولین هواپیمای مسافربری خود را تا یک ماه آینده آزمایش م

بررسی "تسهیلات نجومی" دستور کار جدید مجلس/وام‌های ۱۰ هزار می

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram