DrAghpoor01.jpgسرویس پزشکی: رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا گفت: در بیمارستان آل جلیل آق قلا نیز این طرح با دو بسته کاهش هزینه های درمان به 10 درصد و زایمان طبیعی رایگان آغاز شده و در حال حاضر به 5 بسته افزایش یافته است.

تورکمن نیوز به گزارش گلستان ما ؛ دکتر آقاپور رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا ضمن آرزوری قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان درخصوص اجرای طرح تحول سلامت گفت : این طرح در قالب 7 بسته خدمتی از 15 اردیبهشت سال جاری با پیگیری های مکرر وزیر محترم به اجرا در آمده است.. هزینه های درمان پرداختی توسط مردم با تصویب ردیف بودجه در بودجه کل کشور و اختصاص به بیمارستان ها از 40 الی 50 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

در بیمارستان آل جلیل آق قلا نیز این طرح با دو بسته کاهش هزینه های درمان به 10 درصد و زایمان طبیعی رایگان آغاز شده و در حال حاضر به 5 بسته افزایش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان پشرفت و نحوه اجرای آن گفت : خوشبختانه بازخوردهایی که از طرف مردم با اجرای این طرح مشاهده شده نشان از رضایت بیماران و مراجعه کنندگان در سطح شهرستان می باشد.با اجرای این طرح بسیاری از اقدامات مربوط به بیمار که توسط همراه انجام می گرفت حذف گردیده و تماما از طریق خود بیمارستان صورت می پذیرد.برخی از آزمایشات ، رادیوگرافی ها و ... که به دلیل عدم وجود امکانات در بیمارستان آل جلیل نمی توانستیم انجام دهیم نیز با عقد قرارداد با بخش خصوصی و یا بیمارستان های مرکز استان انجام می گیرد.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در خصوص وضعیت زایمان در شهرستان آق قلا با توجه به اجرای طرح تحول سلامت ، گفت : رشد جمعیت در این شهرستان 2 ممیز 3 درصد می باشد که نسبت به متوسط استان بسیار بالا می باشد.همچنین با توجه به ابلاغ رشد جمعیت از طرف مقام معظم رهبری ، این درصد نیز افزایش یافته است. آماری که از زنان باردار شهرستان در درست داریم حاکی از 3500 نفر در سال است که بیمارستان آل جلیل آق قلا از این تعداد 2700 الی 3000 نفر خدمت رسانی می کند.

هدف این بیمارستان ترویج زایمان فیزیولوژیک می باشد.با همکاری مرکز بهداشت و برگزاری کلاس های متعدد به سوی زایمان طبیعی و دریافت لوح دوستدار مادر حرکت می کنیم.بخش زایمان بی درد نیز در این بیمارستان در حال راه اندازی می باشد و تجهیزات آن خریداری شده است. آمار سزارین نیز در این شهرستان از 39 درصد در سال گذشته به 28 درصد در چهارماهه اول سال کاهش یافته است.

دکتر آقاپور در ادامه ضمن بیان رشته های مقیم در بیمارستان آل جلیل آق قلا : بر حسب تعداد تخت های هر بیمارستان تعداد رشته های مقیم آن مشخص شده است. در این بیمارستان 98 تحت خوابی ملزم به دو رشته مقیم می باشد. در حال حاضر رشته های داخلی و بیهوشی به صورت مقیم در بیمارستان وجود دارد که با رایزنی های مختلف از طرف دانشگاه علوم پزشکی رشته جراجی را نیز اضافه کنیم.

رئیس بیمارستان آل جلیل آق قلا در ادامه صحبت های خود گفت : بیماری هایی نظیر قلبی ، عروقی ، دیابت ، سل و ... از شایعترین بیماری های این منطقه می باشد.بخصوص بیماری سل که در آق قلا از نظر شاخص نسبت به جمعیت جزء شهرستان هایی هستیم که تعداد بالایی از این بیماری را داریم.یکی از علائم آن سرفه بیش از دو هفته است که توصیه می کنم اینگونه افراد به نزدیک ترین مرکز بهداشت و درمانی مراجعه کنند.

دکتر آقاپور در خصوص پذیرش بیماران صعب العلاج در بیمارستان آق قلا گفت : این بیمارستان به دلیل ماهیتی که دارد کمتر نسبت به پذیرش اینگونه بیماران اقدام می نماید.بسته ای تحت عنوان "بسته بیماران صعب العلاج و نیازمند" وجود دارد که با اختصاص اعتبار به بیمارستان ها شامل بیماران سرطانی که هزینه های بسیار بالای شیمی درمانی و ... را دارند می گردد. این بسته نیز در انشاء ا... در آینده ابلاغ خواهد شد.

آقاپور از ارتقاء هتلینگ در این بیمارستان خبر داد و گفت : اعتباری در این خصوص به بیمارستان های کشور برای ارتقاء سطح کیفیت هتلینگ واگذار شده است. در این بیمارستان نیز تغیراتی نظیر ضربه گیر اتاق ها ، رنگ آمیزی دیوار ها، نصب و تعویض پرده های اتاق ، بازسازی سرویس های بهداشتی، ارتقاء سیستم سرمایشی و بسیاری از موارد دیگر در حال انجام می باشد.همچنین امکاناتی نظیر تخت های بیمارستانی و ... نیز به صورت متمرکز تهیه می گردد تا در اختیار بیمارستان های کشور قرار گیرد.در بحث افزایش کیفیت غذا نیز تدابیری اتخاذ گردیده و با عقد قرار داد با پیمانکار منو های مختلفی را بر حسب نیاز به بیماران ارائه دهیم.

آقاپور در خصوص درمانگاه تخصصی گفت : درمانگاه تخصصی از طرف مجمع خییرین شهرستان در حال پیگیری می باشد که ما نیز به عنوان حمایت کننده و در نهایت بهره بردار این طرح می باشیم. سرعت پیشرفت این پروژه بسیار بالا بوده و تا آنجایی که اطلاع دارم انشاء ا... تا مهرماه دیوار چینی آن نیز به اتمام خواهد شد.

وی در پایان با بیان توصیه هایی در خصوص ماه مبارک رمضان گفت : همانطور که مردم از معنویات بسیار بالای این ماه پر خیر برکت بهره مند می گردند می بابست به چند نکته بهداشتی نیز توحه کنند. در این ماه مصرف سبزیجات بیشتر می گردد. نکته ایی که در اینجا مهم می باشد این است که چهار مرحله گند زدایی را کاملا رعایت کنند. همچنین با توجه به فصل گرم سال از آب های مورد اطمینان برای آشامیدن استفاده نمایند. و در صورت مشاهده اسهال بلافاصله به مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط:

همایش گرامیداشت روز ورود آزادگان در شهرستان گنبدکاووس برگزار

اجرای محدودیت‌های ترافیکی طرح نوروزی در محورهای گلستان

سردار آزمون با حضور در تیم روستوف مقابل یورال به پیروزی رسید

محدودیت های ترافیکی روز عید فطر در گلستان

به صدا در آمدن زنگ خطر کاهش مصرف سرانه شیر

۹۶۰۲ پروژه در گلستان اجرا شد/ بیش از ۱۴ هزار شغل در استان ای

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram