Azmayeshgahe Pelasmaye Danesh Amozi 01اخبار کردکوی-تورکمن‌نیوز: مدیرکل متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رشته ها و علوم بین رشته‌ای در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی سراسر کشور گسترش می‌یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، قربانعلی افشانی ظهر دیروز در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه پلاسمای دانش‌آموزی کشور در کردکوی اظهار داشت: دانش‌آموزان علاوه بر دروس اصلی مانند فیزیک، فارسی، زبان و شیمی، دروس بین رشته‌ای را هم فرا می‌گیرند که این رشته‌ها در سند تحول بنیادی و برنامه‌های درسی ملی آمده است.

وی تصریح کرد: این علوم بین رشته‌ای توانسته جایگاه خوبی در کشور پیدا کند و در حال حاضر 615 پژوهش‌سرا در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

مدیرکل متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: این پژوهش‌سراها در زمینه گیاهان دارویی، لیزروابتیک، نانو، زیست فناوری، محیط زیست و سلول‌های بنیادی فعالند و دبیرخانه آنها در استان‌های مختلف تشکیل شده است.

افشانی درباره آزمایشگاه پلاسمای دانش‌آموزی در کردکوی گفت: پلاسمای هسته‌ای به عنوان علوم بین رشته‌ای در استان گلستان با محوریت استانی تشکیل شد و با رصد خروجی داده‌های این مرکز و پایش آن‌ها بتوانیم مجوز دبیرخانه کشوری آن را صادر کنیم.

وی گفت: این مرکز می‌تواند محل تربیت دانشمندان بزرگ آینده کشور باشد که علوم را درست و اصولی فرار گرفته باشد.

استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: این پروژهش‌سراها فرصتی را ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان ما علمی بار بیایند و بتوانند ایده‌های نظری را به علمی و کاربردی تبدیل کنند.

حسن صادقلو تاکید کرد: ما در آنچه آموخته‌ایم برای تبدیل و ارائه آن ضعف داریم و با کاربردهائی که پلاسما دارد می‌توانیم در آینده زمینه توسعه کشوری این علم را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: کاربرد پلاسما در کشاورزی، صنعت آب و برق و پزشکی می‌تواند در کنار کارخانه پرتو سبب توسعه استان گلستان شود./تسنیم

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

5 مرکز تکثیر لارو میگو در سایت میگو گمیشان احداث می‌شود

حضور قهرمان المپیک در معدن آزاد شهر

مینودشت بیشترین و اینچه برون کمترین میزان بارندگی را در گلست

26 مورد امدادرسانی هلال احمر گلستان در تعطیلات عید فطر

نمایشگاه ویدئو چیدمان «برای فُک خزری» در گرگان برگزار می‌شود

افزایش 144 درصدی بارش‌ها در آغاز سال آبی جاری در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram