Konkour 13 Tاخبار حوزه و دانشگاه -تورکمن‌نیوز- نماینده تام الاختیار آزمون‌های سراسری در استان گلستان گفت که در آزمون سراسری سال 96-97 مراکز آموزش عالی کشور 24هزار و510 داوطلب گلستانی برای کسب صندلی دانشگاه‌ها با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مهدی کاشانی‌نژاد اظهار داشت: این تعداد داوطلب شامل 14هزار و 827 دختر و 9 هزار و 683 پسر هستند که در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجه شرکت دارند.
سال گذشته 22هزار و 893 داوطلب گلستانی در آزمون سراسری ثبت نام و شرکت کردند که 13 هزار و 777نفر دختر و 9 هزار و 116 نفر پسران داوطلب بودند.
وی بیان کرد: در گروه آزمایشی ریاضی 663 خانم و 1263 مرد، در گروه آزمایشی علوم تجربی 9355 خانم و 5584 مرد و در گروه آزمایشی علوم انسانی 2566 خانم و 1848 پسر ثبت نام کرده اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افزود: در گروه آزمایشی هنر 615 خانم و 224 نفر آقا و در گروه آزمایشی زبان خارجه 1628 خانم و 764 آقا با هم رقابت می‌کنند به این ترتیب در استان گلستان 60 درصد از شرکت کنندگان را دختران و 40 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
دکتر کاشانی‌نژاد تصریح کرد: در یازده شهر استان شامل گرگان، آق قلا، بندرترکمن، آزادشهر، علی آباد کتول، کردکوی، کلاله، گنبدکاووس، مراوه تپه، گالیکش و مینودشت آزمون سراسری برگزار می شود.
به گفته وی؛ در شهر گرگان کلیه داوطلبان در گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، علوم انسانی ،هنر و زبان‌های خارجه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آزمون خود را برگزار می‌کنند.
وی افزود که در گروه آزمایشی علوم تجربی به دلیل تعداد بالای داوطلبان، جمعی از آنها در محل این دانشگاه و مابقی در مراکز تحت نظارت آموزش و پرورش استان به رقابت می پردازند.
نماینده تام الاختیار آزمون‌های سراسری در گلستان اضافه کرد که گروه آزمایشی علوم تجربی با 14هزار و 939 داوطلب بیشترین تراکم و گروه آزمایشی هنر با 839 نفرکمترین تراکم داوطلبان را در استان گلستان دارند.
به همراه داشتن تلفن همراه، ساعت هوشمند و دستنبند هوشمند در جلسه آزمون سراسری ممنوع اعلام شده است.
کاشانی‌نژاد افزود: آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه 15 تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 15 تیرماه انجام می شود.
معاون دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بیان کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 16تیرماه ،همچنین آزمون داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه 16 تیرماه در 372 شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.
وی عنوان کرد: کارت‌های‌ شرکت در‌ آزمون‌ کلیه‌ داوطلبان‌ گروه‌های‌ آزمایشی‌ علوم‌ ریاضی‌ و فنی‌، علوم‌ تجربی‌، علوم انسانی‌، هنر و زبان‌های خارجی‌ به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از یکشنبه 11 تیرلغایت چهارشنبه 14 این ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است.
به گفته وی، داوطلبانی که در 2 یا 3 گروه آزمایشی متقاضی شده‌اند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام کنند.
داوطلبان جهت کسب اطلاعات بیشتر به به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

225 دانشجوی دختر در گنبدکاووس به مناطق جنگی جنوب اعزام شدند

توزیع 100 جلد کتاب داستان و لوازم التحریر در مناطق مرزی برای

مشاور معاون رئیس مجلس روسیه: گشایش خط اعتباری 15 میلیارد دل

آغاز مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها در گنبدکاووس

کلاله یکی از شهرهای پویا در بخش جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی اس

آموزش و اطلاع‌رسانی در ارتقای سلامت جامعه نقش مهم دارد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram