4708117 492تورکمن نیوز - یادداشت: سازمان ملل متحد که بر پایه اصول مندرج در منشور آن مهم‌ترین هدفش تحقق صلح در عرصه بین‌المللی است.

در شرایط کنونی، آزمونی سخت را سپری می‌کند؛ بسیاری از تحلیلگران، با شنیدن خبر تغییر موضع بان کی  مون در قبال عربستان و همچنین ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته ششم حقوقی مجمع عمومی که با وظایف حقوق بشری سازمان ملل در مسیر تحول حقوق بین‌الملل پیوند دارد، در قبولی این سازمان برای امتحانات سخت‌تر صلح‌آفرینی در آینده این سازمان ، تردید کرده‌اند.

حافظه تاریخی تحلیلگران بین‌المللی به یاد دارد که  به دلیل رویه‌های استثناگرایانه و فشار گروه‌های همفکر مبنی بر ریاست کشورهای ناقض حقوق بشر بر کمیسیون حقوق بشر، باعث شده بود که فقط نام این کمیسیون به شورای حقوق بشر تغییر کند؛ اما در عملکردها هیچ تغییری حاصل نشد. اما اکنون با ریاست رژیم صهیونیستی بر کمیته حقوقی مجمع عمومی و با توجه به ارتباط این کمیته با شورای حقوق بشر، آینده مبهمی برای این ارزش بین‌المللی باید متصور شد.

4708118 490

شورای حقوق بشر، «بررسی‌های دوره‌ای» وضعیت حقوق بشر در همه کشورهای عضو را دارد که پیشتر، هنگامی‌که نوبت به اسرائیل رسیده بود، از انجام آن سرباز زد؛ حال اگر کشوری ناقض حقوق بشر تشخیص داده شود، نوبت به «تعیین گزارشگر» توسط شورا می‌رسد و به دنبال آن در صورت وجود ابهام، پرونده حقوق بشری کشور موردنظر به کمیته حقوقی مجمع ارجاع می‌شود؛ کمیته‌ای که رئیس آن، تروریست‌های جبهه النصره را در خاک خود مداوا می‌کند. آیا واقعاً باید به کمیته‌ای که رئیس آن رژیمی جنگ‌افروز و حامی تروریست است برای تحقق حقوق بشر امیدوار بود؟

نویسنده : دکتر امیر شیرتوماج

 

مطالب مرتبط:

تاکید معاون وزیر جهادکشاورزی بر اجرای سیستم آبیاری تحت فشار

امشب بخش دوم مستندهای نامزدهای ریاست جمهوری آغاز می‌شود

عضویت ترکمنستان در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد

معرفی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان

تاکید معاون استاندار گلستان بر پرهیز از نگاه سیاسی به عملکرد

خانه تاریخی خوزینی گمیشان با افزون بر 2 میلیارد ریال مرمت می

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram