b_300_300_16777215_00_images_News_World-News_Samanta-Pave01.jpgتورکمن نیوز- بین‌الملل: نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل اعلام کرد که دولت اين کشور حاضر به قبول تحريم‌هاي جديد عليه ايران نيست، زيرا تشديد تحريم‌ها به مذاکرات بر سر برنامه هسته‌اي ايران ميان اين کشور و گروه 1+5 تاثيري منفي خواهد گذاشت.

سامانتا پاور، در همايشي در لوئيزويل ايالت کنتاکي آمريکا اعلام کرد که دولت آمريکا حاضر نيست با حزب جمهوري‌خواه اين کشور بر سر تحريم‌هاي جديد عليه ايران همکاري کند. نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل گفت اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران، آن گونه که جمهوري‌خواهان و هچنين بعضي نمايندگان دمکرات مي‌طلبند، "تقريبا به طور قطع" به مذاکرات بر سر برنامه هسته‌اي ايران تاثيري منفي خواهد گذاشت.

حزب جمهوري‌خواه آمريکا که در انتخابات ماه نوامبر بر هر دو مجلس نمايندگان و سنا تسلط پيدا کرده ‌است، در چند ماه‌ گذشته بار‌ها بر لزوم تشديد‌ تحريم‌هاي ايران براي اعمال فشار بر اين کشور پافشاري کرده ‌است. سامانتا پاور گفت دولت آمريکا در بعضي موردها چون مبارزه عليه بيماري ابولا، مبارزه با تروريسم يا پايان ديکتاتوري در برمه مي‌تواند با حزب جمهوري‌خواه همکاري کند، اما نظر کاخ سفيد در ارتباط با موضوع‌هايي چون برنامه هسته‌اي ايران يا رابطه با کوبا با ديدگاه حزب جمهوري‌خواه همگون نيست.

سياستمداران جمهوري‌خواه با داشتن اکثريت آرا در دو مجلس سنا و نمايندگان خواستار لغو اصلاحات دولت اوباما هستند. همچنين سناتور جمهوري خواه مارکو روبيو و شماري ديگر از قانون‌گذاران پرنفوذ آمريکا، از جمله سناتور مارک کرک و رابرت منندز از حزب دمکرات و نيز اد رويس، رئيس کميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، بر اين نظرند که اوباما بايد تحريم‌هاي جديدتري عليه ايران تدارک ببيند تا بر فشارهاي اقتصادي بر اين کشور افزوده شود و ايران را مجبور به محدود ساختن برنامه اتمي خود کند.

دولت اوباما در مقابل اين خواست جمهوري‌خواهان قصد دارد به تنهايي و بدون مشورت با کنگره به توافق هسته‌اي با ايران دست يابد. اوباما با حق وتوي خود برگ برنده را در دست دارد. او مي‌گويد تا کنون از اين امکان تنها با احتياط بسيار بهره برده است و مي‌افزايد: «اما تصور مي‌کنم اين بار چند مورد پيش بيايد که بايد "قلم وتوي" خود را به کار بگيرم.» سناتور روبيو در برابر اين پرسش که حتي اگر تشديد تحريم‌ها توافق با ايران را به مخاطره بياندازد، آيا او باز هم موافق با گسترش تحريم‌ها خواهد بود، پاسخ داد: «بله، زيرا معتقدم که چشم‌اندازي براي توافق با ايران وجود ندارد.»/ بهار نیوز

مطالب مرتبط:

ابتکار از جاده ابر و چشمه گل رامیان بازدید کرد/کمک به گردشگر

بازی پرسپولیس و استقلال با تساوی پایان یافت

بازار فروش و فراوري ميگو استان در گميشان آماده تحویل در نورو

ثبت‌نام 7 نامزد انتخابات پنجمین دوره شورا در شهر کلاله و فرا

امضای سند همکاری ترکمنستان و قطر ۱۰

نوسازی 1700 واحد مسکونی بافت فرسوده گرگان و گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram