Un Womenتورکمن نیوز- ترکمنستان: رسانه‏‌های دولتی ترکمنستان از عضویت این کشور در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد به مدت 3 سال خبر دادند. 

تورکمن نیوز به نقل از خبرگزاری دولتی ترکمنستان، در اجلاس اخیر شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) که شب گذشته در «نیویورک» برگزار شد، ترکمنستان به مدت 3 سال به عنوان عضو هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد انتخاب شده‌است.

در انتخابات تعیین اعضای نهاد زنان سازمان ملل که شب گذشته در نیویورک برگزار شد، ایران نیز با 36 رای موافق برای اولین‌بار به عضویت این نهاد در آمد.

همچنین ترکمنستان،پاکستان و امارات متحده عربی از دیگر کشورهایی بودند که در این رای‌گیری به عنوان عضو نهاد زنان سازمان ملل پذیرفته شدند.

نهاد زنان سازمان ملل در ارتباط با برابری‌های جنسیتی در سال 2010 میلادی پایه‌گذاری شده‌است.

نهاد سازمان ملل متحد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان یا به اختصار زنان سازمان ملل متحد (UN Women) یکی از نهاد زیر مجموعهٔ سازمان ملل متحد می‌باشد که در رابطه با حقوق زنان فعالیت می‌کند.

این نهاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ژوئیه 2010 به این سازمان اضافه شد. این اقدام در مجموعه تلاش‌های سازمان ملل در زمینهٔ مبارزه با تبعیض جنسیتی در سراسر جهان صورت گرفت.

حمایت از گروه‌های بین‌المللی، مانند کمیسیون مقام زن سازمان ملل، طراحی و ایجاد سیاست‌ها، استانداردها و معیارهای جهانی در امور مختلف زنان از جمله اهداف این نهاد است.

رسانه‏‌های ملی ترکمنستان عضویت این کشور در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد را به عنوان یکی از سیاست‌‏های موفقیت‏‌آمیز دولت در امور زنان قلمداد کردند.

مطالب مرتبط:

آغاز ساخت اقامتگاه طبیعت گردی در منطقه گردشگری محمدآبادکتول

زمان خرید اینترنتی بلیط جشنواره فیلم فجر در گلستان تغییر یاف

بار دیگر اتحاد و همدلی مردم گنبدکاووس در روز ملی مبارزه با ا

تشکیل شدن۳۶۱ پرونده مبارزه با قاچاق کالا طی یک ماه در گلستا

اجرای طرح سفیر مهارت در شهرستان گنبد کاووس+عکس

نفوذ موج بلند ناپایداری هوا به گلستان در اواخرهفته/ آبگرفتگی

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram