V Maskoniاخبار گلستان- تورکمن‌نیوز: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: تاکنون برای21 هزار و 46 واحد مسکونی روستایی شهرستان گرگان، سند مالکیت صادر شده که رتبه نخست را در میان شهرستان‌های استان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، محمد تقی زمانی‌نژاد اظهار داشت: همچنین برای 16 هزار و 799 واحد در گنبدکاووس، 12 هزار و 516 واحد در علی آباد، 9 هزار و 763 واحد در رامیان و هشت هزار و 530 واحد در کردکوی سند مالکیت صادر شده است.
وی گفت: صدور سند مالکیت برای چهار هزار و 457 واحد در کلاله، چهار هزار و 328واحد در مینودشت، سه هزار و 80 واحد در بندرگز، دو هزار و 958 واحد در آق قلا، دو هزار و 254 واحد در آزادشهر، یک هزار و 828 واحد در ترکمن، یک هزار و 738 واحد در گالیکش و 203 واحد در مراوه تپه نیز انجام شده است.
به گفته وی صدور سند مالکیت روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک با هدف رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و زمینه سازی سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی در روستاها انجام می شود که از جمله فواید آن، ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت اراضی واقع در بافت مسکونی روستاها و بهره گیری روستائیان از تسهیلات بانکی و همچنین ارزش حقوقی و اقتصادی املاک روستایی است.
وی افزود: طرح صدور سند واحد مسکونی روستایی در قالب قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در حال اجرا می باشد.
زمانی‌نژاد همچنین از بستن قرارداد و انجام مقدمات واگذاری اراضی قرعه کشی شده به تعداد 170 قطعه مسکونی در 9 روستای استان خبر داد و گفت: این اراضی به مساحت 54 هزار و 500 متر مربع در روستاهای حاجی بیک علیا و سفلی، یکه قوز، چروک پیشکمر، تاتار سفلی، سلمان فارسی، قرناوه علیا، عرب قره حاجی و روستای بدراق نوری واگذار می شود.
به گفته وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در راستای برنامه ریزی و اتخاذ سیاست های مناسب برای تامین اراضی مسکونی روستایی به منظور توسعه کالبدی روستاها و همچنین با هدف کمک به اقشار کم درآمد و فاقد زمین و مسکن، طبق تبصره 3 ماده 4 اساسنامه خود از ابتدای امسال اقدام به واگذاری 150 قطعه از اراضی مسکونی به مساحت 44 هزار و 500 متر مربع در هشت روستای استان کرده است.
وی افزود: اراضی مسکونی واگذار شده در روستای چن سبیلی از توابع آق قلا، یکه قوز و شهر فراغی از توابع کلاله، بدراق نوری شهرستان علی آباد، سلاق غایب و سلمان فارسی از توابع گنبدکاووس و روستاهای عرب قره حاجی، چنارلی و قرناوه علیا در شهرستان مراوه تپه بوده است.
زمانی‌نژاد در خصوص صدور سند مالکیت برای واحدها در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان هم گفت: تاکنون برای دو هزار و 150 واحد مسکونی در 6 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت استان سند صادر شده است.
استان گلستان در مجموع دارای یک هزار و 100 روستا می باشد که 967 روستای آن بالای 20 خانوار است و
طبق گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، در این استان 203 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد.
در استان گلستان طبق آخرین برآورد جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان، یک میلیون و 900 هزار نفر زندگی می کنند که حدود نیمی از آنها در مناطق روستایی مستقرند./ایرنا

مطالب مرتبط:

برنامه ترکمنستان برای افزایش صادرات برق از مسیر ایران

امضاء تفاهم‌نامه ‌با سپاه ‌گلستان برای شکوفایی صنایع دستی در

گزارش تصویری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در حسینیه دزب

بررسی واگذاری مالکیت مجموعه‌های سوارکاری به گلستان

آتش در جنگل قرق گرگان مهار شد

3 روز فرصت برای اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده حوزه انتخابات

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram