IMG 2312اخبار گنبد- تورکمن نیوز: نخستین یادواره 134 شهید مرزنشین استان گلستان با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان در مصلی نماز جمعه شهر مرزی اینچه برون آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، در این مراسم که صبح روز بکشنبه برگزارشد، امام جمعه اهل سنت اینچه‌برون با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، شان و منزلت آنان را بسیار بالا دانست و از توجه به مناطق مرزنشین توسط مسئولان قدردانی کرد.
آخوند مدد هوشمند با تسلیت ایام محرم این ایام را فرصتی برای شناخت نهضت عاشورا دانست و گفت ما امت پیامبر هستیم و باید محرم و بزرگداشت شهادت فرزندش را که به دست پلیدترین افراد، ناجوانمردانه به شهادت رسیدند، قدر بدانیم.
وی گفت: شهیدان مرزنشین نیز با تبعیت از امام حسین (ع) و در دفاع از مرز و ناموس ما، جان خویش را نثار کردند.
قبل از آغاز این مراسم معنوی که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود، شرکت کنندگان باحضور بر مزار دو شهید گمنام این شهر و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام و از نمایشگاه فرهنگی این رخداد بازدید کردند.

TurkmensNews Yadvareh Marzban 3

در نخستین یادواره 134 شهید مرزنشین استان گلستان علاوه بر سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور و مسئولان بلندپایه استان گلستان، فرماندهان نظامی و انتظامی این استان، فرمانداران شهرستان های مرزی استان، ائمه جمعه و جماعات، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و جمع کثیری از مردم و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر حضور دارند./ایرنا

به گزارش خبرنگار تورکمن‌نیوز: در این مراسم، طهماسبی معاون سیاسی استانداری گلستان و شهرام غراوی نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های غرب استان و فرمانداران شهرستان‌های گمیشان، بندرترکمن و گنبد کاووس در کنار دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

اولین مراسم یادواره شهدای مرزبان مرزنشین با همت فرماندهی هنگ مرزی ناجا و به میزبانی شهر مرزی اینچه‌برون برگزار شد.

حمید سالمی بخشدار اینچه‌برون و بهمن مهرورز شهردار این شهر به عنوان میزبانان مراسم با همت سلیمان هیوه‌چی و سیروس کمی فعالین فرهنگی و اجتماعی گلستان زحمات زیادی در برنامه‌ریزی و اجرای این مراسم متقبل شدند.

شهر مرزی اینچه برون در 85 کیلومتری شمال شهر گنبدکاووس و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع و از توابع شهرستان گنبدکاووس است.

لینک‌های مرتبط با این خبر:

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

راه‌اندازی سامانه 1580 حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان

اجرای گازرسانی به تعداد 44 روستا و 54 واحد صنعتی در گلستان

اجرایی شدن 8303 پروژه عمرانی گلستان در دولت تدبیر و امید

اختصاص ۶۹۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان گلستان

برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی پویانمایی و رایانه‌ای در گ

کشف زمین‌خواری بیش از ۱۴ میلیاردی در استان گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram