Sohrab Sohrabiتورکمن نیوز- اقتصادی: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گلستان ارزش ريالي ضايعات محصولات پاييزه استان شامل گندم، جو و كلزا را معادل يك هزار و 770ميليارد ريال ذكر كرد و گفت:حدود10درصد از توليدات محصولات كشاورزي قبل از برداشت، حين برداشت و زمان حمل و انبارداري ضايع مي‌شوند.

به گزارش سایت خبری تحلیلی تورکمن نیوز، سهراب سهرابي در جلسه شوراي كشاورزي شهرستان گنبدكاووس افزود: رقم ريالي ضايعات محصولات كشاروزي استان معادل قيمت يك هزار و 150 دستگاه كمباين است و اگر ضايعات به حداقل برسد، مي‌توان در عرض دو سال تمامي كمباين‌هاي استان گلستان را نو كرد.
وي با بيان اينكه اين ضايعات معادل 120 هزار تن است كه غذاي 660 هزار نفر محسوب مي‌شود، خاطرنشان كرد برنامه‌ريزي براي برداشت مناسب محصولات ضروري است و لازم است اكيپ هايي براي كنترل ضايعات در زمان برداشت، حمل و انبارداري تشكيل شود.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي گلستان با اشاره به اقدامات انجام شده براي نوسازي وسايل كشاورزي همچون تراكتور و كمباين و ادوات كشاورزي استان گفت: در سه سال گذشته در مجموع يك هزار و 200ميليارد ريال از محل خط اعتباري مكانيزاسيون به استان گلستان اختصاص يافت و امسال نيز مبلغ 540 ميليارد ريال براي اين امر درنظر گرفته شده است.
وي نوسازي ناوگان و اداوات كشاورزي استان را در كاهش صعوبت كار و افزايش راندمان توليد موثر دانست.
سهرابي با اشاره به بارش‌های خوبي سال آبي جاري و وضعيت خوب محصولات پاييزه استان و پيش بيني عملكرد و توليد خوب اين محصولات گفت: امسال براي كشت محصولات پاييزه بيش از 45 هزار تن انواع بذور اصلاح شده و 130 هزار تن انواع كودهاي شيميايي تهيه و توزيع شده است.
در اين نشست چالش‌هاي فصل برداشت محصولات كشاورزي پاييزه بويژه گندم در شهرستان گنبدكاووس با حضور مسئولان استاني و شهرستان مورد بررسي قرار گرفت و فرماندار ويژه شهرستان گنبدكاووس بر لزوم جديت و برنامه ريزي لازم براي برداشت مناسب محصولات تاكيد كرد.
محمد حميدي ضرورت تشكيل كميته ويژه برداشت محصولات پاييزه در فرمانداري گنبد را يادآور شد و به اعضاي شوراي كشاورزي شهرستان خاطر نشان كرد: تمامي اقدامات بايستي براي تسهيل امور مردم و كاستن از مشكلات آنان، بويژه كشاورزان در زمان برداشت محصولات استوار باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

telegram.me/TurkmensNews

مطالب مرتبط:

امدادرسانی به 231 مصدوم درحوادث نوروزی سال جاری در گلستان

ضرورت اصلاح روش مصرف آب در حوزه تولید و کشاورزی گلستان

کاندیداها و اخلاق انتخاباتی

بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر در استان گلستان تحویل متقاضیان م

تشکیل شورای راهبردی و اتاق فکر در شهرستان گنبدکاووس+عكس

کشف حدود یک تن برنج خارجی تاریخ مصرف گذشته در گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram