امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    75706

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:09 | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

بازارهای هفتگی ترکمن نیوز 300x225 - هتل‌ها، بومگردی ها، رستوران‌ها و بازارهای هفتگی گلستان با کاهش ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می‌شوندترکمن نیوز:  استاندار گلستان با بیان اینکه تعداد بیماران استان از روزی 300 نفر در نیمه اسفند ماه به 20 تا 27 نفر طی یک ماه گذشته رسیده است، اظهار کرد: هتل ها ، بومگردی ها، رستوران ها و بازارهای هفتگی با کاهش ظرفیت و رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  هادی حق شناس چهارشنبه 31 اردیبهشت در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: قریب به 3 ماه است بازار های هفتگی در استان تعطیل هستند و قریب به 700 نفر شاغل ثابت این بازارها ضربه اقتصادی خورده اند و در حال حاضر به نظر شرایط بگونه ایست که می توانند با 50 درصد ظرفیت و با رعایت تمام ضوایط بهداشتی فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: هتل ها و بوم گردی با 50 درصد ظرفیت و رستوران ها نیز با 30درصد ظرفیت و به شرط جابجایی صندلی های اضافی و رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی می شوند.
استاندار گلستان سلامت و معیشت مردم را پراهمیت دانست و افزود: اعلام وضعیت سفید یا قرمز شهرستان ها بر عهده استان نیست بلکه ستاد ملی کرونا بر اساس اعلام آمار استان ها ، وضعیت شهرستان ها را تعیین می کند.
حق شناس گفت : تمامی بازگشایی های اعلام شده منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم تغییر وضعیت شهرستان هاست و اگر چنانچه وضعیت شهرستان ها نسبت به حال حاضر بدتر شود، یقیناً بازگشایی ها قطع خواهد شد.
وی ادامه داد: دانش آموزان پایه 12 در 36 مرکز آموزشی شبانه روزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا تا پایان امتحانات در خوابگاه ها مستقر خواهند شد و از آنان در هنگام ورود و خروج تست عدم بیماری اخذ می شود.
استاندار گلستان با بیان اینکه ساعت فعالیت بانک ها از ابتدای خرداد به روال عادی بر خواهد گشت، یادآور شد: در خصوص بازگشایی باشگاه های ورزشی و تغییر ساعات کار ادارات هنوز از ستاد ملی ملی دستورالعملی اعلام نشده است.
حق شناس خاطر نشان کرد: بر اساس ستاد ملی کرونا نماز عید سعید فطر در مصلا ها برگزار نخواهد شد و برگزاری آن تنها در مساجد و محلات خواهد بود.
لازم به ذکر است در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی گلستان گزارشی از آخرین وضعیت استان ارئه کرد و اعضای حاضر پیرامون مسائل مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز