امروز : جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

TN 5 1 2 300x187 - برترین‌های روز سوم هفته سوم کورس بهاره گنبدکاووس معرفی شدندترکمن نیوز – آینا شیرزاد- روز سوم هفته سوم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس با رقابت ۶۷ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هشت کورس هزار متری، هزار و ۱۲۰۰ متری، هزار و ۶۰۰ متری و هزار و ۷۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  در دور اول این مسابقات ۱۰ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن کلاس ۶ به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «دیار زرگر» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «پیتار حبیب لی» و «ادرمن» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن کلاس پنج بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد و در این رقابت اسب «خرداد وحدانی» اول شد و اسب‌های «کارن حسین پور» و «تایلار بیک» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های ۲ ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، در این رقابت نزدیک نیز اسب «آتایاد» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «ترکمن شاه» و «پهلوان بیگ» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم از هفته سوم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد برنده بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و در پایان اسب «کوارک» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «ژوراسیا» و «آلتون کالر» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده بود و با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «ایلماز محسن» اول شد و اسب‌های «قره داغ یل چشمه» و «سونیا خرقان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد کلاس چهار بود که با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «پاتیرا بی» اول شد و اسب‌های «آنابا» و «تاواسکرت» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هفتم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون ری استریکتد کلاس ۶ بود و با شرکت هفت راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد، اسب «بست گنبد» اول شد و اسب‌های «باباصفا» و «ستاره تیپ» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

همچنین در دور هشتم و آخر روز سوم از هفته سوم مسابقات سوارکاری بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۲ بود و با شرکت پنج راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد، اسب «زنیتال» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «فرناندو» و «سلطانا بوی» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان رقابت های امروز مبلغ …………………. ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 8 گانه تعلق گرفت.

بر اساس این گزارش: روز اول این هفته از مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس عصر فردا شنبه 8 اردیبهشت ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس جایگاه ویژه ای در ورزش استان و کشور دارد و همه ساله کورس گنبد در 4 فصل معمولا برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

هفته سوم کورس بهاره گنبدکاووس با رقابت ۵۲ اسب آغاز شد

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز