امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    128280

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    10:12 | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و پرورش گنبد 1 300x139 - آموزش و پرورش گنبدکاووس و تحریف تاریخترکمن نیوز- فرحناز ایگدری-  24 ساعت دیگر تکلیف نماینده راه یافته از حوزه انتخابیه گنبدکاووس به مجلس شورای اسلامی مشخص خواهد شد فلذا فردا، روزهای سرنوشت‌سازی برای حوزه انتخابیه محسوب می‌شود.

ذات دموکراسی و قانون حاکم بر مقوله‌ی انتخابات در کشورهایی که مردم جامعه نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب نمایندگان خود دارن، ایجاب می‌کند که انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار باشد، این اهمیت زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند، که آیا آگاهی مردم (انتخاب کنندگان) از میزان تعهد و تخصص منتخبین از منابع و مجاری قانونی بوده است؟ و آیا آگاهی‌های بدست آمده واقعا با توانایی‌هایی منتخبین مطابقت دارد؟!

دقیقا در این نقطه است که احزاب و گروه‌های سیاسی در جامعه با عملکردهای تدوین شده در قانون ظاهر می‌شوند و با بسط و توسعه‌ی فرهنگ سیاسی زمینه‌ی رقابت سیاسی بین نماینده‌ی حزب خود را با دیگر نمایندگان سایر احزاب فراهم می‌کنند. اما در جامعه‌ای که حزب و گروه‌های سیاسی به معنای واقعی وجود نداشته باشند، تکلیف چه می‌تواند باشد؟!!

در غیاب یا فقدان احزاب و گروه‌های سیاسی اطلاعات پمپاژ شده از تعهد و تخصص یا میزان توانایی افراد در میزان تخصص و تعهد افراد از سوی رقبای آنان دستخوش اخبار گوناگونی قرار می گیرد ،در اغلب موارد در میدان انتخابات حقایق موجود دچار دگرگونی های عمیق و گاهی منجر به تغییر اخبار و تحریف حقیقت می شود.

یکی از اخباری که طی چند روز گذشته دچار تغییرات بنیادین و اساسی و به اصطلاح دچار شانتاژ خبری شد و متعاقب آن اخبار نادرستی به سطح جامعه ی رای دهنده پمپاژ شد میزان کارهای انجام شده توسط طیار در مجلس دهم بود.

بر خلاف اخبار فیک منتشره علیه طیار آنچه   انگیزه و داعی حمایت اکثریت فرهنگیان حوزه انتخابیه گنبد از طیار در دوره ی دوازدهم را باعث شده است میزان تعهد و خدمات بی بدیل انجام شده توسط ایشان در دوره ی دهم مجلس بوده است.

از اهم کارهای انجام شده توسط طیار انتخاب مدیر ترکمن بعنوان ریاست آموزش و پرورش شهرستان گنبد بود، ضمن احترام به شایستگی سایر اقوام در به کارگیری آنان در سطوح مدیریتی شهرستان، طیار شاید اولین نماینده‌ای در طول تاریخ ادوار باشد که فردی متعهد و متخصص را با وجود اینکه مشارالیه از نیروهای ستادی رقیب ایشان در موسم انتخابات بود، در پست ریاستی آموزش و پرورش گمارد ( منظور چانه زنی ایشان با قوه مجریه در انتخاب مدیران شهرستان است).

اهم فعالیت‌های طیار در دوره‌ی دهم که اکنون رقیب انتخاباتی ایشان در عملی ناشایست و متناقض با اصول اخلاقی سعی در تحریف و کمرنگ نشان دادن آن به جامعه‌ی فرهنگیان را دارد عبارتند از:

-احداث فضاهای کمک آموزشی و خوابگاهی مورد نیاز جشنواره ها، مسابقات و گردهمایی‌ها

-احداث مدارس شبانه روزی مقطع متوسطه دوره اول و دوره دوم در روستاهای بزرگ و پرجمعیت

-ایجادفضای مناسب برای پژوهشگاه حابربن حیان

-احداث مدارس و کلاس‌های درس جدید بجای مدارس تخریبی روستایی و شهری (ساخت ۴۰ مدرسه خیرساز از ۱۲۵مدرسه خیرساز از اول انقلاب در دوره طیار بود)

-استخدام و تسهیل بکارگیری ۶۳۷نفر از معلمان نهضتی و خریدخدمات و پیش دبستانی و سرباز معلم

-ارتقا آموزش وپرورش گنبد از رتبه هشتم به رتبه‌ی یکم

در پایان امید می‌رود همکاران فرهنگی اعم از کسانی که در سنگر علم و جهاد مشغول هستند و چه آنانی که بعد از عمری تلاش و کوشش در ارتقای سطح فرهنگ و سواد اجتماعی جامعه  بازنشسته شده اند با قدردانی و ارزش نهادن به خدمات بنیادین و اساسی طیار ضمن حضور در پای صندوق آرای انتخابی آگاهانه و مدبرانه بر اساس صلاحیت و کاردانی دو کاندیدای راه یافته به دوره دوم انتخابات نمایند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز