امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    25447

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    12:02 | ۰۶ تیر ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

کم بینا وجهانی 300x199 - دونده کم بینا وجهانی بااستقبال مردم وارد بندرترکمن شداخبار بندر ترکمن – ترکمن نیوز- دونده گلستانی عضو تیم ملی نابینایان و کم بینایان ایران که در مسابقات جهانی تونس به مدال برنز دست یافت، با استقبال مردم و شماری از مسئولان به بندرترکمن، زادگاه خود بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن های ایران، نورمحمد آرخی که در رشته پرتاب دیسک مسابقات جهانی مدال برنز گرفت، با استقبال امام جمعه، فرماندار، رییس اداره ورزش و جوانان وعلاقمندان به ورزش وارد بندرترکمن شد.

مسابقات تونس از 31 خرداد تا سه تیر ماه با حضور نمایندگانی از 17 کشور جهان برگزار شد که تیم اعزامی جمهوری اسلامی با 20 ورزشکار در بخش جانبازان و معلولان و 12 ورزشکار در بخش نابینایان و کم بینایان 14نشان طلا، 4 نقره و 5 برنز کسب کرد.

این حضور برای ایران جنبه تدارکاتی داشت تا تیم خود را برای بازی های پارآسیایی جاکارتا آماده کند.

سومین دوره بازی های پارآسیایی 12 تا21 مهر ماه امسال و با حضور سه هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور قاره کهن و در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار می شود.

در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣٤٣ مدال برای مردان و مابقی گردن آویزهای میکس و تیمی است.

ایران با 190ورزشکار مرد و 80ورزشکار زن در 13 رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو ، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت می کند.

ایران در دومین دوره این بازی ها در اینچئون کره جنوبی در 16رشته ورزشی شرکت داشت که موفق شد با کسب 120 مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز ) بعد از چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یابد.

گرد آوری : گروه خبری ترکمن نیوز

https://turkmensnews.com

منبع : irna

لینک عضویت کانال تلگرام

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز