امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Asbdavani 27 m 300x201 - چابکسواران از ایستگاه هشتم کورس اسبدوانی بندرترکمن گذشتنداخبار اسبدوانی-تورکمن‌نیوز- هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوارکاری، هفته هشتم این رقابت‌ها عصر جمعه در هفت دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری برگزار شد که در پایان بیش از ۸۰ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله از نژاد ترکمن به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آتانفس انفاس با اسب شیریاشار زودتر از خط پایان گذشت و متین خوجملی با اسب کیهان سلیم و آق­اویلی بشگرد با اسب دریس خوجه به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه تا چهار ساله با امتیاز ۸ تا ۱۴ که به مسافت هزار متر بود آمین آق آتابای با اسب دازقوش عنوان اول را به دست آورد و عبدالرحیم آرامیده با اسب گل آی ۲ و آق­اویلی بشگرد با اسب طاهاهورس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا چهار امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب مینوسا موفق به کسب مقام اول شد و آق­اویلی بشگرد با اسب سیتارا و نورمحمد بهادر با اسب ناناز به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که عبدالرحیم آرامیده با اسب ایل یاسین زودتر از خط پایان عبور کرد و آق­اویلی بشگرد با اسب خان جهان و آرمین آق آتابای با اسب کاپیتان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب طوبی نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و عیدمحمد غراوی با اسب رونین سروین و مصطفی مهرانی با اسب لیلی ­ناز نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

Asbdavani 27 1 m 300x201 - چابکسواران از ایستگاه هشتم کورس اسبدوانی بندرترکمن گذشتند

در دور ششم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز هشت تا ۱۲ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یاسر جرجانی با اسب اجم جان موفق به کسب مقام اول شد و عبدالرحیم آرامیده با اسب لندی و آرمین آق آتابای با اسب سوخو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی نیز اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرامیده با اسب ژاکلینا موفق به کسب مقام نخست شد و جواد آچاک با اسب تاوالیزا و ستار مهرانی با اسب تریتا به ترتیب دوم و سوم شدند.

عبدالرحیم آرامیده بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته هفتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، عبدالرحیم آرامیده با کسب دو مقام نخست و دو مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آق­اویلی بشگرد موفق به کسب یک مقام نخست، دو مقام دوم و دو مقام سوم شد، آرمین آق آتابای یک مقام نخست و دو مقام سوم به دست آورد، عیدمحمد غراوی یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کرد و یعقوب انفاس و یاسر جرجانی هر کدام صاحب یک مقام نخست شدند.

لازم به ذکر است؛ هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه سوم شهریور ماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

گردآوری: گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: mehrnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :
برچسب ها :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز