امروز : چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    9042

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    19:32 | ۱۸ دی ۱۳۹۶

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان-ترکمن‌نیوز- اختتامیه پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور در گرگان برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

Quran light2 300x200 - اختتامیه پنجمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ترکمن‌های ایران، به نقل از مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور در گرگان برگزار شد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در آیین اختتامیه پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم روحانیون، مدرسین و طلاب اهل سنت شمال کشور ضمن تقدیر و تشکر از طلاب و مدرسین در جهت حضور فعال در مسابقات قرآنی و برگزارکنندگان افزود: قرآن کریم برای یادگیری، تدبر، فهمیدن و درست عمل کردن در زندگی نازل شده است و به برکت انقلاب اسلامی هزاران نفر از جوانان و نوجوانان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حافظ قرآن شدند.

حجت الاسلام علی خیرخواه با بیان اینکه قرآن کریم، نور است، نوری که هرگز خاموش نمی شود و همه چراغ ها و حتی خورشید در عالم دنیا خاموش می شود، اظهار کرد: در روز قیامت نور قرآن است که عالم محشر را نورانی کرده و حافظان، قاریان و علاقمندان به این کتاب آسمانی را بهره مند می سازد.

وی بیان اینکه باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشیم، اظهار کرد: نظامی که قرآنی است و با قرآن عمل می کند و باعث شده که چنین محفل های نورانی و معنوی برای روحانیون و طلبه های اهل سنت محیا شده و شاهد حضور حافظان و قاریان قرآنی فراوانی باشیم.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور اظهار کرد: در کنار یادگیری قرآن آنچه که برآن تاکید شده است، عمل به قرآن است و دعا می کنیم که خداوند ما را با قرآن مشهور گردانده و زندگی مان زندگی قرآنی باشد.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در گرگان گفت: اهل سنت استان گلستان همگام با دیگر مردم عزیز کشورمان با بصیرت، آگاهی و هوشیاری در برابر فتنه ها ایستادگی کردند.

غلامرضا ابراهیمی افزود: طی چند روز اخیر هم عده ای می خواستند با کج فهمی دست به رفتارهایی بزنند که باز هم نقشه های آنان نقش برآب شد و مجددا پوزه آمریکای جنایت کار، اسرائیل غاصب و حکومت های مزدور به خاک مالیده شد.

وی با تاکید براینکه، مسئولین باید قدردان مردم بوده و در رفع مشکلات آنها گام بردارند، افزود: مردم کشورمان همیشه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و در همه حال در مقابل تمام نقشه های شوم دشمنان ایستادگی کرده اند و اینطور نیست که مشکلی نداشته باشند و باید بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مشکلات مردم جدی گرفته شده و حل شود.

وی با تاکید براینکه مردم عزیز کشورمان با الگو قرار دادن آموزه های دینی و بیانات رهبر معظم انقلاب هیچ وقت به دشمنان اسلام اجازه نخواهند داد تا دست به چنین رفتارهایی بزنند، اظهار کرد: دشمنان اسلام باید بفهمند که هرچقدر هم فتنه و نا آرامی ایجاد کنند باز هم به نتیجه نخواهد رسید و خاموش خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه، در زمان هشت سال دفاع مقدس با اینکه اسلحه و تجهیزات نظامی کافی نداشتیم، ایستادگی کرده و با رهبری امام راحل به موفقیت دست یافتیم، اظهار کرد: امروز به شکر خدا، فریاد موشک های غیور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لرزه بر اندام دشمنان اسلام و نظام ایجاد کرده و پشتیبان و یاری دهنده ملت و کشور عزیز ماست.

وی با بیان اینکه از 230 هزار شهیدی که در کشور داریم بیش از 11 هزار شهید از اهل سنت هستند، افزود: جای تشکر و قدردانی دارد که اهل سنت کشورمان دوشادوش تشیع در حفظ انقلاب و نظام تلاش کرده اند.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با تاکید براینکه قدر مردم، قرآن کریم، وحدت قرآنی و اسلامی، برابری و برادری و در نهایت قدر رهبر عزیزمان را بدانیم، افزود: باید دست به دست هم داده تا به پیروزی نهایی دست یابیم و به گونه ای که امام شهداء و شهیدان از ما انتظار دارند، باشیم.

ابراهیمی با اشاره به ترویج برنامه ها و محافل قرآنی افزود: این کتاب مقدس مفاهیم بزرگ و ارزشمندی دارد و ما در مسیر انقلاب و دفاع مقدس نیز از برکات این کتاب الهی استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه این مسابقات پنجمین دوره از مرحله استانی قرآن کریم است که در گرگان برگزار شد و نفرات برتر در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: مرحله نهایی این رقابت ها در بوشهر برگزار خواهد شد که طی آن پرتو نور الهی قرآن کریم در امواج دریای عمان و خلیج همیشه فارس تجلی خواهد یافت.

جانشین معاونت فرهنگی و امور روحانیون دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور افزود: اگر امروز در مقابل استکبار جهانی یکی هستیم فقط به دلیل این است که به قرآن کریم پناه آورده ایم و به مفاهیم قرآنی و ارزشهای معنوی آن پی برده ایم.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با اشاره به اینکه حوادث و نا آرامی های اخیر با نگرانی مردم برای معیشت متفاوت است، گفت: در طی این چند روز اخیر حتی یک شعار هم در مورد معیشت و اقتصاد مردم سر داده نشده است بلکه اصل نظام و حکومت اسلامی توسط عده ای فریب خورده، مورد هدف و نشانه قرار گرفته شده است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم افزود: دین مبین اسلام بر معشیت و اقتصاد مردم تاکید فراوان دارد و قدم اول دین مبین اسلام رفع مشکلات و معیشت امت بوده اما در کنار آن اخلاق، معنویت و رسیدن به حیات طیبه مورد تاکید دین مبین اسلامی است.

وی با بیان اینکه، انقلاب و نظام اسلامی به راحتی به دست نیامده است که یک عده فریب خورده بخواهند درصدد زیرسوال بردن آن باشند، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی کشورمان ثمره خون شهیدان و مردم ولایی و متدین این مرز و بوم است که گوش به فرمان رهبر فرزانه خویش هستند و در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کنند.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ابتدای سخنان خود ترویج معارف قرآنی را یکی از حسنات و برکات جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: قرآن کریم زمینه سعادت دنیا و آخرت را برای همه انسانها تضمین می کند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به منظور حمایت از برگزاری مسابقات و محافل قرآنی گفت: برگزاری این مسابقات ضمن ترویج اشتراکات مسلمانان، باعث ایجاد حس رقابت قرآنی، شناسایی استعدادهای قرآنی و ایجاد انگیزه معنوی در بین طلاب و روحانیون می شود.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خاطر نشان کرد: خداوند متعال، قرآن کریم را نورالمبینا معرفی کردند، چون قرآن کریم نوری است که در جامعه اسلامی می تابد و امت اسلامی را در ذیل نور و روشنایی خود هدایت می کند.

حجت الاسلام نورعلی دیلم، ذیل نور قرآن کریم قرار گرفتن کشور عزیزمان را از برکات مهم انقلاب و نظام اسلامی دانست و افزود: داشتن حکومت اسلامی یکی از خواسته های تمام مسلمانان جهان است و آنها خواهان این هستند که قرآن کریم حاکم باشد تا بتوانند در سایه آن به موفقیت و سعادت دست یابند.

وی اظهار نمود: باید شاکر و قدردان نظام باشیم که در عصر خود زیر حکومت اسلامی و قرآن کریم در کمال اتحاد و همدلی زندگی می کنیم.

گفتنی است در پنجمین دوره مسابقات نیمه نهایی حفظ و قرائت قرآن کریم برادران روحانی، مدرس و طلبه اهل سنت شمال کشور 90 نفر نام نویسی کرده بودند که با داوری آقایانش استاد حبیب مهکام، سید محمد راد، محمد علی محمد نژاد و جواد شاهینی، با بررسی و آرا نتایج، نفرات برتر و برگزیده بدین شرح معرفی شدند:

بخش روحانیون:

حفظ کل

نفر اول: محمد صفا چپرلی

نفر دوم: صالح حبیب لی

نفر سوم: ظهیر گوکلان

حفظ 20 جزء

نفر اول: نعمت اله نیک نهاد

نفر دوم: محمد رحیمی

حفظ 10 جزء

نفر اول: ضیاالدین گری

حفظ 5 جزء

نعمت اله داشلی سید

صوت و لحن

نفر اول: ادریس خوجملی

نفر دوم: اسلام صلاحی از گیلان

نفر سوم: حبیب اله پهلوان زاده

قرائت و ترتیل

نفر اول: عبدالشریف خوجملی

نفر دوم: حسین مختومی

نفر سوم: عبداله راستگویی از گیلان

ترجمه و مفاهیم

نفر اول: عبدالصالح امین پور

نفر دوم: ذکریا گری

نفر سوم: عبداله فروتن

بخش طلاب:

حفظ کل

نفر اول: عبدالباسط پنق

نفر دوم: صلاح الدین محی زاده

حفظ 10 جزء

نفر اول: عبدالقائم اوزونی دوجی

نفر دوم: قربان محمد سعیدی

نفر سوم: فرهاد یانئق

حفظ 5 جزء

نفر اول: حسین راوشی

نفر دوم: صلاح الدین پقه

نفر سوم: سعید قزل

صوت و لحن

نفر اول: احمد عاصمی

نفر دوم: عبدالحی حسن زاده

نفر سوم: عبدالقیوم هشمن

قرائت و ترتیل

نفر اول: نوید سفارشی از گیلان

نفر دوم: عبیداله هیوه چی

نفر سوم: عبدالرحیم اوزونی دوجی

ترجمه و مفاهیم

نفر اول: امین مختومی

نفر دوم: نعمت الهی ثانی

نفر سوم: مولام بردی امین پور

 

گردآوری: گروه خبری ترکمن‌نیوز

https://t.me/ITNAnews

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز