امروز : چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمن نیوز: هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس با رقابت 53 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  روز اول هفته چهاردهم کورس زمستانه گنبدکاووس (20 بهمن ماه)، ۵۹ راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 6 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 53 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در 6 کورس هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و 700 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

Asbdavani H14 1 300x188 - آغاز هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس+ تصاویر

نتایج روز اول هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه ۱۴۰۱ گنبدکاووس

رقابت دور اول میان اسب‌های نژاد ترکمن (مبتدی و نبرده ) (4+ساله) در مسافت 1000 متر برگزار شد و رضا فهیمی با اسب رازی شاه حمیدی زودتر از خط پایان گذشت و رضا ایمری  با اسب سپنتامهر و سراج الدین اندروا با اسب شاه جهان باغ سبز به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

Asbdavani Gonbad 300x188 - آغاز هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس+ تصاویر

در دور دوم مسابقات اسب‌هاینژاد دوخون (مبتدی و نبرده ) (3+ساله) به مسافت 1200 متر با هم رقابت کردند که  آرمین آق آتابای با اسب بال بولک سکوی اول را کسب کرد و مبین کم  با اسب سایباند در جایگاه دوم قرار گرفت و عبدالحلیم قبادی با اسب هلن کویر سوم شد.

اسبهای نژاد تروبرد (2 تا 6 امتیاز ) (3ساله) در دور سوم با مسافت 1000 متر باهم رقابت داشتند که عبدالحلیم قبادی با اسب کوموش، یونس اورکلی با جم بابا و ابراهیم قاراداشلی با اسب شانل به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در دور چهارم اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس ۵) (3+ساله) به مسافت 1000 متر با یکدیگر رقابت کردند که رامین قهرمانی با اسب استانبول سیتی پیشتر از رقبایش از خط پایان عبور کرد، آق اویلی بشگرد با اسب پسر آق قلا مقام دوم را از آن خود ساخت و موسی محمدی با اسب ناز آفرین به جایگاه سومی اکتفا کرد.

در دور پنجم نیز رقابت با اسبهای نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس ۵) (3+ساله) به مسافت 1700 متر برگزار شد که نادر صالح پور با اسب ری مون اول شد، محمد خوجملی با اسب فوکوس تایم و کیوان قوللار عطا (آتا) با اسب اکسل فوکوس به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

Asbdavani H14 2 300x188 - آغاز هفته چهاردهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس+ تصاویر

دور پایانی مسابقات امروز در دور ششم میان اسب‌های  نژاد ترکمن (هندیکاپ کلاس ۵) (3+ساله) به مسافت 1700 متر برگزار شد که رضا ایمری با اسب مهرسام مقام اول این دور را کسب کرد، یعقوب انفاس با اسب آدبیک نایب قهرمان شد و عبدالحلیم قبادی با اسب محک سعادت جایگاه سوم را کسب کرد.

چابکسوار برتر:

رضا ایمری با کسب یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی به عنوان بهترین چابکسوار روز اول از هفته چهاردهم کورس زمستانه ۱۴۰۱ گنبدکاووس معرفی شد؛

لیست اسب‌هایی که به دلایل فنی از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول؛ سالان گز یزدانی، ایران قوش و رخ برفی سام
دور دوم؛ خلیفه و مستر ژانر
دور سوم؛
دور چهارم؛ لیدی فلش
دور پنجم؛
دور ششم؛

در پایان رقابت های امروز مبلغ ۳ میلیارد و ۹۶۱ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 6 گانه تعلق گرفت.

بر اساس گزارش ترکمن نیوز: رقابت‌های روز دوم و سوم هفته چهاردهم جمعه 21 و شنبه 22 بهمن ماه در مجموعه بزرگ سوارکاری شمال کشور برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است: مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس، سال‌هاست در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی تاریخی دیرین و عجین با فرهنگ مردم ترکمنصحرا دارد و مجموعه بزرگ سوارکاری گنبدکاووس به عنوان پایتخت اسبدوانی ایران معرفی شده است.

این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان استان گلستان (آق قلا و بندرترکمن) نیز با حضور جمع کثیری از تماشاگران برگزار می‌شود.

گزارش از: یاشار نیازی
روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز