F Badieiتورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد: رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس در نشست خبری گفت : استراتژیک فعالیت ما، پیشگیری است و برآنیم با خدمات اولیه سلامت، بار بیماری را کم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، فرهاد بدیعی افزود: 28 مرکز بهداشت درمانی و پایگاه ، 112 خانه بهداشت در این شهرستان وجود دارد و در سال قبل نیز 6 مرکز بهداشتی درمانی را با عنایت دانشگاه علوم پزشکی از حالت استیجاری به ملکی ارتقا دادیم .
وی تصریح کرد : از سال 87-88 شیوع بیماری سالک افزایش یافته است و اقدامات پیشگیرانه جهت کاهش جمعیت موش و جلوگیری از شیوع بیماری در مراکز هدف انجام شد و در حال حاضر تعداد این جمعیت به یک سوم مورد قبلی رسیده است.
بدیعی اظهار داشت : در 50 روستا طعمه گذاری شده و 4 مرکز بهداشت ما با نیتروژن مایع این بیماری را درمان می نمایند.
وی بیان کرد : از ابتدای سال تاکنون 18 مورد آزمایش شده که در این آزمایش 2 نفر مبتلا به بیماری سالک بودند و می توان گفت بیماری سالک در مدت مشابه سال قبل امسال هم به همین میزان می باشد.

F Badiei2

مدیر شبکه بهداشت و درمان در اخر این نشست گفت : در سال گذشته مجتمع آموزش عالی سلامت با 21 دانشجو از طریق کنکور سراسری راه اندازی شد.
رسول صلاحی افزود : امسال نیز 20 دانشجوی دیگر جذب خواهد شد که در حال حاضر تنها رشته تکنسین دهان و دندان تدریس می شود و انشاء الله در سال‌های آینده نیز 4 رشته دیگر اضافه خواهد شد.

شبکه خبری گلستان و ترکمن صحرا:

برای عضویت کلیک کنید.

telegram.me/TurkmensNews

 

مطالب مرتبط:

اولین تمرین زیدان با رئال در حضور هواداران+عکس

بیش از 27 میلیون نفر در کشور عضو کتابخانه‌ها هستند

درخواست برنی سندرز از ترامپ برای کمک به زلزله​زدگان در غرب ا

سارق حرفه‌ای با ۵۰ فقره سرقت در گرگان دستگیر شد

اجرای طرح اطعام‌دهی در امامزادگان شاخص گلستان در شب‌های قدر

عزت الله پورقاز در راه استقلال

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram