b_300_300_16777215_00_images_News_Economy_Golestan_Mahy.jpg

تورکمن نیوز- گلستان: مدیرکل شیلات گلستان از پیش بینی تولید حدود 18هزار و 500تن انواع آبزیان طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: از این میزان 17هزار و 600تن انواع ماهی گرمابی خواهد بود.

سید 'جواد قدس علوی' روز شنبه به ایرنا اعلام کرد که 600تن ماهی سردآبی و 490 تن میگو از دیگر آبزیان تولیدی در استان است.

وی همچنین پیش بینی کرد که میزان تولید میگو در سال آینده 100 درصد افزایش یابد و به یک هزار تن برسد.

به گفته وی، وسعت مزارع پرورش ماهی گرمابی7 هزار و 620 هکتار و ماهیان سردآبی 124 هکتار است.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان نیز با بیان اینکه میانگین برداشت ماهی در هر هکتار دو تن و 400 کیلوگرم است، گفت: گلستان رتبه چهارم پرورش ماهیان گرمابی را درکشور به خود اختصاص داده است.

'محمود سقلی' افزود: هم اینک برای دو هزار نفر در بخش پرورش انواع ماهیان گرمابی و سردآبی اشتغالزایی شده و چهارگونه کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد در استان پرورش داده می شود.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان با بیان اینکه در سال گذشته 500 تن ماهی قزل آلا در استان تولید شد، افزود: 29 واحد پرورش ماهیان سردآبی در استان وجود دارد و پیش بینی می شود 600تن ماهی قزل آلا امسال تولید شود و بطور مستقیم 130 نفر و غیرمستقیم 400 نفر در این زمینه فعال می باشند.

سقلی گفت: در هر مترمکعب مزارع پرورشی 20 کیلوگرم ماهی قزل آلا تولید می شود و حدود 50 درصد ماهیان سرآبی تولید شده در گلستان به استان های همجوار ارسال می گردد.

معاون آبزی پروری شیلات گلستان خاطرنشان کرد: مصرف سرانه آبزیان در کشور 10.5کیلوگرم و در گلستان 8.5 کیلوگرم بوده و شیلات استان برای افزایش سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها دوره های آموزشی طبخ آبزیان را برگزار نموده است.

وی یادآور شد: ارزش غذایی ماهیان پرورشی اختلاف چندانی با ماهیان دریایی ندارد و با توجه به اینکه گوشت ماهی بسیار مفیدتر از دیگر انواع گوشت ها بوده ،توصیه می شود خانوارها مصرف این ماده مغذی را در سبد غذایی خود افزایش دهند.

سقلی گفت: پرورش ماهیان سردآبی بیشتر در سرشاخه های رودخانه ها انجام می شود و با مطالعات انجام شده می توان از ظرفیت چاه های کشاورزی و آب شور دریای خزر نیز برای این هدف استفاده نمود./ ایرنا

مطالب مرتبط:

پلمپ کارگاه تولید ماده مخدر شیشه در گلستان

پرورش استعدادهای جدید در رده‌های سنی پایه باعث شکوفایی کشتی

هشدار وقوع سیلاب در خراسان شمالی

به بهره‌برداری رسیدن طرح هادی ۲۹۹ روستای استان گلستان

افزایش تولید نفت ایران سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی شد

بازرسان در بازار/تدوین استاندارد صنایع دستی گلستان

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram