TurkmensNews Marz Gonbad 1تورکمن نیوز - اخبار ویژه گنبد: مسئول نمایندگی آموزش و پرورش بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس از شرکت تقریبی 1100 نفر از دانش آموزان دختر و پسر این بخش مرزی در کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، مصطفی جرجانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد دانش آموز از 35 آموزشگاه هستند که در 41 کلاس قرآنی و فرهنگی و 21 کلاس ورزشی و هنرهای دستی ثبت نام و شرکت کرده اند.
وی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کلاس‌های قرآنی و فرهنگی را 700 نفر و شرکت کنندگان درکلاس های ورزشی و هنرهای دستی را حدود 400 نفر اعلام کرد و افزود: امسال امسال تعداد دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های اوقات فراغت تابستانی دربخش مرزی داشلی برون درمقایسه با سال قبل حدود پنج برابر افزایش دارد.
جرجانی اضافه کرد: امسال تعدادی از دانش آموزان شرکت کننده در کلاس های تابستانی اوقات فراغت این بخش مرزی باهمکاری برخی ادارات و نهادها ازجمله هنگ مرزی اترک و بنیاد علوی به اردوهای زیارتی، سیاحتی مرزی و عشایری اعزام می شوند.

TurkmensNews Marz Gonbad 2

وی همچنین از بازدید امروز تعدادی از کارشناسان امور اجتماعی فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی اترک گنبدکاووس از کلاس های تابستانی اوقات فراغت بخش داشلی برون خبر داد و تصریح کرد: این کارشناسان به تشریح برخی مباحث آموزشی درحوزه آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی، برنامه های ماهواره ای، اعتیاد، دوست یابی و جنگ نرم دشمنان برای دانش آموزان شرکت کننده در کلاس ها پرداختند.
دربخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس 58 واحد آموزشی با چهار هزارو 200 دانش آموز درسه مقطع تحصیلی مشغول فعالیت هستند.
بخش مرزی داشلی برون حدود 30 روستا با جمعیت تقریبی 26 هزار نفر دارد که تمامی آنها از هموطنان ترکمن اهل سنت هستند؛ این بخش در شمال شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس و در جوار ترکمنستان قرار دارد./ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

رشته سنگ نوردی گلستان در مسیر پیشرفت

مراسم کلنگ زنی آموزشگاه خیرساز در کلاله

تحقق کلیه برنامه‌های هدفگذاری شده شرکت گاز گلستان سال 94

اعتیاد و خیانت همسران دو عامل اصلی طلاق توافقی در گنبدکاووس

اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور برای تبلیغات انتخاباتی د

برگزاری هفته دوم کورس اسبدوانی بهاره گنبد

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram