Khalij Gorgan 12 Tاخبار محیط زیست-تورکمن‌نیوز- مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: اگر امروز به خلیج گرگان توجه نشود در چند سال آینده شاهد ورود ریزگردها به استان خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، عبدالرضا چراغعلی امروز اظهار کرد: خلیج گرگان بحث بسیار جدی است که توجه همه مسؤلان امر را می‎طلبد.

وی تصریح کرد: اگر نجات خلیج گرگان را در الویت برنامه‎های خود قرار ندهیم در چند سال آینده بحث خشکسالی در خلیج گرگان بوجود خواهد آمد و با مشکل ریزگردها، اکوسیستم و زیست محیطی مواجه خواهیم شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با بیان اینکه برای رفع مشکلات خلیج گرگان باید بحث حقابه و استفاده از رودها در استان مازندران مشخص شود افزود: اگر نسخه ای عملی برای خلیج گرگان پیچیده نشود در آینده با مشکل دریاچه ارومیه مواجه خواهیم شد.

چراغعلی ادامه داد: اولین قدم برای رفع مشکلات در حوزه خلیج گرگان را باید محیط زیست بردارد از آنجایی که مدیریت اصلی محیط زیست سواحل گلستان با مازندران است هر اقدامی که بخواهیم انجام دهیم با مخالفت این اداره مواجه می‎شویم.

وی بیان کرد: صحبت ما این است اگر محیط زیست در مقابل ارائه طرح‎ها و برنامه‌های ما مخالفت می‎کند با ذکر دلایل مخالفت، راهکار نیز ارائه دهد.

این مسؤل اذعان کرد: دولت مصوب کرد تا در جزیره آشوراده کارهای گردشگری و توسعه‎ ای انجام شود اما هنوز با مخالفت محیط زیست مواجه هستیم.

لازم به ذکر است خلیج گرگان بزرگترین خلیج دریای خزر محسوب می‎شود وسعت این خلیج حدود 400 کیلومتر مربع است. در سال‎های اخیر به دلیل پسروی زیاد آب و کاهش شدید عمق، خلیج گرگان در معرض خشکی قرار گرفته است عدم ارائه  راهکار مناسب علمی و عملی برای نجات خلیج گرگان، موجب نگرانی مردم و دوستداران محیط‌زیست شده است به گفته کارشناسان در صورت عدم رسیدگی به خلیج گرگان باید شاهد گسترش چتر ریزگردها در استان‎های شمالی باشیم و البته سرنوشت دریاچه ارومیه برای خلیج گرگان دور از انتظار نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط:

مرگ یک صیاد پرندگان در درگیری با محیط بانان گلستان

بهره برداری 22 واحد صنعتی گلستان درهفته دولت

کشف۱۳ کیلوگرم گوشت حیوان حمایت شده پارک ملی گلستان

افزایش سازش در پرونده‌های قابل مصالحه شورای حل اختلاف استان

نتایج روز پنجم والیبال نوجوانان کشور/ کشاورز اول شد، جواهری

آخرین اخبار هواشناسی استان گلستان طی ۲۴ ساعت آینده+جدول پیش‌

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram