1976044تورکمن نیوز - اخبار سوارکاری گنبد کاووس: هفته بیست‌و‌پنجم مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تورکمن نیوز، به نقل از مهر در هفته بیست‌و‌پنجم این رقابت‌ها که عصر پنج‌شنبه برگزار شد، ۵۶ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور هزار، هزار و ۵۵۰ و هزار و ۷۰۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان ۴۸۳ میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله و ۳۶ تا ۴۶ امتیازی به مسافت هزار و ۷۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که یوسف دهش با اسب عقاب صحرا (۲) زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب قره گوز و پیمان قلرعطا با اسب گل تکه به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر بود که بنیامین جرجانی با اسب فدرال عنوان اول را به دست آورد و عیدمحمد غراوی با اسب توربو و نادر صالح پور با اسب ایلدرم سروین به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و صفر تا دو امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب پراغی موفق به کسب مقام اول شد و قربان محمد اودک با اسب فرام و کمال دالیجه عطا با اسب بولت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبردداخلی دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که کمال دالیجه عطا با اسب جنی بست زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب آرس و بنیامین جرجانی با اسب کرایسلر به ترتیب دوم و سوم شدند.

1976042

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب گالان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و امین محمدی با اسب تارولاک و عیدمحمد غراوی با اسب جان کاراوی نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های تروبردداخلی سه ساله و ۳۶ تا ۴۴ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار و ۷۰۰ متر بودند که نادر صالح پور با اسب کاواکا کووا مقام اول را کسب کرد و بنیامین جرجانی با اسب الیسا و نورمحمد بهادر با اسب چرچیل به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های ترکمن دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب ملک روشن زودتر از سایرین به مقصد رسید و محمد خوجملی با اسب آی ناز بجنورد و مهران عطا با اسب قابوس به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

گفتنی است؛ در هفته بیست‌و‌پنجم این رقابت‌ها بنیامین جرجانی با کسب دو مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت و کمال دالیجه عطا با کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم در رده بعدی ایستاذ، همچنین نورمحمد بهادر یک مقام نخست و یک مقام دوم، نادر صالح‌پور یک مقام نخست و یک مقام سوم و یوسف دهش یک مقام نخست کسب کردند.

هفته بیست‌و‌ششم این رقابت‌ها، عصر جمعه در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط:

هفته دهم کورس سوارکاری تابستانه بندرترکمن 9 شهریور برگزار می

مراسم ساعت زمین خاموش در میراث جهانی گنبد قابوس/ افتتاح نمای

جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در آزادشهر برگزار

فعالیت اتاق فکر تکراری والیبال گنبد

تقدیر شورا و شهردار گنبد از اصحاب رسانه

ابراز همدردی استاندار گلستان با خانواده هیوه‌چی در گنبد کاو

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram