IMG 1043تورکمن نیوز- اخبار ویژه گنبد: قره‌جه طیار در جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های گنبدکاووس, آزادشهر و رامیان که با حضور وزیر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس برگزار شد گفت: تنها راه توسعه استان گلستان و منطقه گنبد کاووس را توسعه صنعتی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، قرجه طیار اظهار داشت: استان گلستان به دلیل نگاه نادرست مسئولان در گدشته که این استان را در ردیف استان های کشاورزی مازنداران و گیلان قرار داده بودند، از توسعه صنعتی عقب مانده است.
وی گفت: در حال حاضر استان گلستان تنها 38 صدم درصد از تولیدات صنعتی کشور را دارد که نشان از عمق ماندگی در حوزه صنعتی است.
وی با بیان اینکه 50 درصد وسعت استان گلستان را اراضی خشک و بیابانی تشکیل می دهد، اضافه کرد: این منطقه مستعد برای توسعه صنعت و استقرار منطقه آزادتجاری اینجه برون است.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، بزرگترین میراث این دوشهید بزرگوار را خدمت به مستضفین و محرومان دانست و بر لزوم الگو قرار دادن آنان از سوی مسئولان تاکید کرد.
وی همچنین توسعه روستاها و ارتقای میشعت روستاییان را از دیگر زیر ساخت های توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و برآن تاکید کرد.
طیار بر لزوم تخصیص اعتبارات ویژه برای تکمیل دو طرح مجتمع آبرسانی فجر و طرح جمع آوری فاضلاب گنبدکاووس که بیش از دو دهه از عمر آنان می گذرد و هنوز به پایان نرسیده، تاکید کرد.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه کم آبی و خطر بیابانی شدن را دو عامل تهدید استان گلستان دانست و گفت:هم اکنون 97درصد آب های زیر زمینی استان در حال بهره برداری است ضمن اینکه برخی استان های همجوار هم از منابع آبی این استان استفاده کرده و یا حقابه این استان را نمی دهند.
علیرضا ابراهیمی گفت: با گذشت 20 سال از استان شدن گلستا،ن هنوز این استان از جنبه توسعه عقب مانده است.
وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: از 200 هزار نفر جمعیت شهرستان های رامیان و آزادشهر، 60 هزارنفر آنان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.
وی افزود: مشکلات معیشتی و اشتغال، مردم این حوزه انتخابیه را رنج می دهد و آنان را به ستوه آورده است.
وی گفت: 40درصد مدارس رامیان و آزادشهر تخریبی هستند و سیستم آب شرب شهری و روستایی نیز فرسوده است.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان، با اشاره به کشاورزی بودن منطقه بر لزوم اختصاص مشوق های صادراتی برای محصولات کشاورزی و راه اندازی صنایع تبدیلی وابسته به این بخش تاکید کرد./ ایرنا

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

بازارچه موقت صنایع دستی و سوغات در گنبدکاووس آغاز به کار کرد

انتقال فرهنگ بسیجی، ایثار و شهادت به نسل جوان یک ضرورت است

جشن مهارت و کارآفرینی در شهرستان گنبد کاووس برگزار می‌شود

کارشناس مطبوعات ارشاد گلستان: مجمع عمومی انتخابات خانه مطبو

پیش بینی ۱۴۹۳ صندوق اخذ رأی در گلستان

شورای راهبردی در حوزه جوانان گلستان ایجاد می‌شود

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram