Asbdavani 1 Bاخبار اسبدوانی-تورکمن‌نیوز: هفته شانزدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اخبار ترکمن، در هفته شانزدهم این رقابت‌ها عصر پنجشنبه ۶۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در ۶ دور هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود ۶۰ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب سل تکین زودتر از خط پایان گذشت و جواد آچاک با اسب روزالین قیداری و بنیامین جرجانی با اسب ارغبان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر بود که مهرداد خوجملی با اسب التن کارا عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب ارشا و جواد آچاک با اسب فیلادلفیا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب طاها هورس موفق به کسب مقام اول شد و پیمان قلرعطا با اسب بازنوش قره بولاغ و نادر صالح پور با اسب بانوی صحرا به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر شکل گرفت که پیمان قلرعطا با اسب گل ایسا زودتر از خط پایان عبور کرد و جواد آچاک با اسب کینگ کیا و نورمحمد بهادر با اسب آیسو به ترتیب دوم و سوم شدند.

Asbdavani 1 Bahman

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که ابوطالب چاریزاده با اسب گالان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب سحر خاتون و کمال دالیجه عطا با اسب چندو نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های ترکمن سه ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب گل بهار جاهد موفق به کسب مقام اول شد و یاسر جرجانی با اسب ژیگل ناز و پیمان قلرعطا با اسب جوهر سنجر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

لازم به ذکر است؛ هفته هفدهم رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد عصر امروز در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد پس از حدود دو دهه به مجموعه استان گلستان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار می‌کند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند./مهر

مطالب مرتبط:

یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب گلستان مهر ماه برگزار می‌شود

مسابقات تور سافاری گنبدکاووس برگزار شد

والیبال گنبد/ اولین دیدار تعاون گنبد و شهرداری تبریز + تصاوی

هفته هشتم والیبال لیگ برتر کشور تقابل دو نماینده شمالی/خداحا

عکاس پیشکسوت گنبد کاووس درگذشت+تصاویر

نماینده گنبد خواستار حل مشکل تاریخی اراضی ملی شهرستان گنبد ک

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram