Abresani Marziاخبار شهرستان گنبد کاووس - تورکمن نیوز: رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: عملیات آبرسانی تحت فشار و سیستم آبیاری قطره ای در 700 هکتار از اراضی دهستان کرند در بخش داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن، به نقل از خبرگزاری ایرنا مختار مهاجر روز پنجشنبه در حاشیه دیدار مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اهالی کرند که در محل مسجد عرفانیه این روستا برگزار شد، افزود: پیش بینی تسهیلات این پروژه 90 میلیارد ریال می باشد که در مرحله نخست برای آبیاری 700 هکتار باغ زیتون اجرایی شده است و به مرور سه هزار هکتار باغ های زیتون این منطقه را آبیاری خواهد کرد.
به گفته وی در مرحله دوم این طرح نیز لوله گذاری ها انجام و تلاش می شود که تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری کامل برسد.
وی اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی و احداث شبکه های آبرسانی 12 هزار هکتار از اراضی زراعی حاشیه رودخانه اترک با اعتبار پیش بینی شده 2 هزار و 770 میلیارد ریال از منابع صندوق ذخیره ارزی نیز در این منطقه در حال پیگیری است.
مهاجر ادامه داد: این طرخ از سال گذشته آغاز شده و هم اینک در یکهزار هکتار در حال انجام است.
وی با اشاره به مساحت زیاد این طرح و برنامه ریزی دو ساله برای اجرای آن ، گفت: از نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری برای افزایش مدت اجرای طرح به پنج سال هستیم تا زمان برای هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته داشته باشیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان همچنین خواستار تسریع در عملیاتی شدن سد چایلی در منطقه بین مراوه تپه و کرند شد و آن را به عنوان شاهرگ زندگی در منطقه اترک عنوان کرد که تامین کننده آب بخش کشاورزی و آب شرب منطقه خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به تولید یک میلیون و 510 هزار تن گندم در استان ، ظرفیت های بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس را نیز یادآور شد و گفت: داشلی برون و کرند بزرگترین تولید کننده گوشت قرمز در استان گلستان هستند.
مهاجر در ادامه از کاهش آفت ملخ مراکشی خبر داد و یادآور شد: مبارزه با ملخ مراکشی از 18 هزار هکتار در سال 92 به چهار هزار هکتار کاهش یافته است و مبارزه با این آفت آن را بشدت کاهش داده و پیش بینی می شود تا 2 سال آینده ریشه کن شود.
وی از افتتاح مرحله نخست آب بندان 50 هکتاری روستای کرند با هزینه 66 میلیارد ریال نیز خبر داد و گفت: آبگیری این فاز آبندان امروز انجام شد و با اجرای مرحله دوم تا سال آینده مساحت آن به 200هکتار افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا بخشدار داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس نیز گفت: از نیازهای اساسی این منطقه توجه به بخش های گازرسانی و رفع مشکل آب شرب آن است.
عبدالحمید سالمی افزود: شبانه روزی شدن درمانگاه کرند و راه اندازی اورژانس جاده ای از دیگر نیازهای این بخش می باشد.
وی اظهار کرد: بخش داشلی برون با سه هزار و 800 هکتار وسعت، بزرگترین بخش در استان گلستان است که دارای 2 دهستان به نام های اترک و کرند می باشد.
سالمی ادامه داد: با توجه به شرایط و قابلیت های دهستان کرند، این دهستان قابلیت تبدیل شدن به شهر را در تقسیمات جغرافیایی دارد و از مسوولان تقاضا داریم تا این مهم را از سوی وزارت کشور پیگیری نمایند.
وی در خصوص اهداف برگزاری این نشست نیز گفت: این جلسه با هدف ارتباط نزدیک مدیران با مردم این بخش مرزی و محروم برگزار شد.
بخش داشلی برون با 25 هزار نفر جمعیت و 27 روستا، 145 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان دارد که فاصله بین روستاهای آن در دو جهت 130 کیلومتر است، این بخش از مرکز شهرستان گنبدکاووس 145 کیلومتر فاصله دارد.

با کانال تلگرامی « تورکمن‌نیوز» همراه شوید

مطالب مرتبط:

تجلیل از خبرنگاران فعال در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی+تصاویر

لیگ برتر والیبال/ هاوش گنبد در خانه مغلوب پارسه تهران شد

در سیلاب اخیر حدود ‌111 میلیارد ریال را‌ه‌های گلستان خسارت

روستای کهنه جلگه در مانه و سملقان خراسان شمالی قرق در خون شد

دیدار 30 هزار گردشگر از بلندترین برج آجری دنیا در گنبد (گرگا

برگزاری مسابقات تیر و کمان جام رمضان در گنبدکاووس

نوشتن دیدگاه

نظراتی که حاوی توهین یا افترا می‌باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند.
نظرات منتشر شده مخاطبین به منزله تایید یا رد آن توسط تورکمن‌نیوز نیست و تنها در جهت رعایت حقوق نظر دهندگان انتشار می‌یابد.

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Daevat Be Hamkari

shams01

آخرین خبرها

دعوت به همکاری

Hamkari Daevat02

Agahi Paziresh

bazar banner2

Banner001

Berenj Jahed

 

 

 

 

 

 

 

Kanal Telgeram