امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

10 300x190 - بانک‌ها یکی از موانع توسعه اقتصادی گلستان هستندترکمن نیوز:  دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان گفت: این استان نسبت به سایر استان‌های کشور سرعت گیر بسیار زیادی برای رونق اقتصادی دارد که بانک‌ها و برخی دستگاه‌های اجرایی یکی از موانع این بخش هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  امانقلیچ شادمهر در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با وزیر صمت در گرگان، اظهار کرد: این مانع باعث شده تا ۱۰۰ هزار نفر جویای کار به کشور ترکیه رفته و یا در استان‌های همجوار به حرفه‌هایی از جمله «اسنپ سواری» و سرایداری مشغول شوند.

وی ادامه داد: نبود سرمایه‌گذار مادر در استان گلستان و حداقل یک واحد مونتاژ می‌تواند برای افراد جویای کار در منطقه اشتغالزایی کند.

وی گفت: گلستان با وجود جوانی، موهبت‌های خدادادی در اختیار، تعدد روستا، جوان دانش‌آموخته دانشگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت فناوری، نیاز به حمایت برای توسعه اقتصادی دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بر حمایت از سرمایه‌گذاران این خطه با رفع موانع پیشرو در تولید تاکید کرد و خواستار دریافت مصوبه از دولت برای واگذاری یا معاوضه ۳۵ هکتار زمین در اختیار ارگان نظامی برای توسعه صنعت در منطقه شد.

وی همچنین از تلاش یکسال اخیر دولت برای رونق اقتصادی در کشور و استان گلستان قدردانی کرد.

در این نشست، استفاده از منابع مالی بانک‌های خصوصی در رونق اقتصادی استان گلستان، استقرار صنایع بالادستی، حمایت از ایجاد شهرک صنعتی مرزی در استان با مشارکت بخش خصوصی، تقویت همکاری دستگاه‌های اجرایی در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز رونق تولید، تامین زمین برای جذب سرمایه‌گذاران از سوی تعدادی از فعالان اقتصادی استان گلستان طرح شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز