امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

300x150 - ۱۱ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران پرداخت می‌شودترکمن نیوز:  وزیر جهادکشاورزی گفت: حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از طلب گندمکاران کشور تامین شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته آینده به حساب بانکی آن‌ها واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  محمدعلی نیکبخت در نشست با مدیران و تشکل‌های بخش کشاورزی استان گلستان در گرگان طلب گندمکاران با نرخ کیلویی ۱۵ هزار تومان تعیین شده برای سال زراعی جاری، تسویه می‌شود.

نیکبخت ادامه داد: تاکنون خرید تضمینی گندم از کشاورزان کشور از ۶ میلیون تن به ارزش ۹۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده و حدود ۵۵ هزار میلیارد تومان آن به حساب بانکی گندمکاران واریز شده است.

تداوم کشت قراردادی

وزیر جهادکشاورزی به تداوم کشت قراردادی در سال زراعی آینده خبر داد و گفت: این طرح برای سال زراعی آینده که از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود حداقل دو برابر سال زراعی جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: عملیاتی شدن برنامه افزایش سطح کشت قرار دادی زراعت گندم، جو و دانه‌های روغنی مدنظر با پشتیبانی وزارتخانه و کشاورزان خواهد بود.

نیکبخت با اشاره به این که سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیقات و پژوهش و کاربردی کردن در بخش تولید محصولات در دستور است، افزود: در اجرای این برنامه، استفاده از ظرفیت دانشگاه و نخبگان استفاده خواهد شد.

وی بر لزوم توجه به حوزه آب و خاک در بخش کشاورزی، گفت: متولی تامین آب، وزارت نیرو بوده و جهادکشاورزی هم با مشارکت بهره‌برداران، زمینه افزایش راندمان آب مصرفی در مزرعه را پیگیری می‌کند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر توجه بیشتر در حوزه ایجاد زنجیره ارزش با ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی، یادآور شد: در این حوزه زمینه سرمایه‌گذاری وجود دارد و مراجعه کننده هم داریم و سعی می‌شود تا منابع در اختیار وزارتخانه، به این سمت سوق داده شود.

نیکبخت خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ایجاد ارزش افزوده و کمک به صادرات و ارز آوری برای کشور از جمله مزایای آن است.

وی از تخصیص اعتبار به مبلغ ۲.۵ هزار میلیارد تومان برای خرید برنج خبر داد و افزود: این منایع تامین و عملیات برای خرید این محصول که از سال گذشته در انبارها و شالیکوبی در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان آعاز شده است.

نیکبخت به ویژگی منحصر به فرد گلستان در تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: این استان دارای ویژگی حاصلخیزی خاک و اقلیم مناسب و با وجود مشکلات آبی توانسته جایگاه خوب در تولید محصولات کشاورزی در کشور به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: این جایگاه تولید محصولات کشاورزی گلستان در کشور ، استفاده از تمام ظرفیت بخش کشاورزی استان نبوده و ما در جهادکشاورزی کمک خواهیم کرد تا با تمهیدات لازم و بهره‌گیری از دانش بنیان، به تولیدات استان چند برابر اضافه شود.

وی بر پیگیری تامین کنجاله سویا برای تامین خوراک طیور و راه‌ا ندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در گرگان و حل تداخلات اراضی و شتاب در احیای سازمان پنبه تاکید کرد.

قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم در خرید تضمینی محصولات کشاورزی

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: دولت سیزدهم قیمت تضمینی خرید گندم را از ۵۹۰۰ به ۱۵ هزار تومان و حدود سه برابر افزایش داده که جای قدردانی دارد.

علی محمد زنگانه افزود: علاوه بر این، در خرید تضمینی کلزا هم از ۴۶۶۰ تومان به ۲۳ هزار تومان افزایش داده است.

وی ادامه داد: در عین حال، تلاش خرید تضمینی گندم براساس کیفیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه‌های بخش سفر دولت سیزدهم در دور نخست به استان، گفت: در این سفر سه هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان به این بخش اختصاص داده شد که هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان آن در تعهد وزارت جهادکشاورزی بوده که نیاز همکاری بیشتر در این زمینه است./ایرنا

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز