امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    118066

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    9:48 | ۰۱ اسفند ۱۴۰۱

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

voliball 300x200 - کار نمایندگان گلستان در لیگ برتر والیبال گره خوردترکمن نیوز:  دور رفت مرحله حذفی لیگ برتر والیبال با پذیرش ۲ شکست توسط پاس گرگان و شهرداری گنبد همراه شد؛ پاس به نماینده مازندران باخت و گنبدی‌ها با نپذیرفتن میزبانی تهران به سقوط نزدیک‌تر شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛۲ نماینده گلستان در لیگ برتر هفته گذشته دور مقدماتی مسابقات را با قرار گرفتن در جایگاه پنجم و یازدهم به پایان رساندند.

پاس گرگان در پایان دور مقدماتی موفق شد با ۱۵ برد و تحمل ۱۱ شکست ۴۷ امتیاز کسب کند و هم امتیاز با تیم متمول هورسال رامسر در رتبه پنجم قرار بگیرد.

در مقابل شهرداری گنبدکاووس نتوانست انتظارات اهالی شرق گلستان را برآورده کند و در پایان دور مقدماتی با کسب ۱۰ برد و تحمل ۱۶ شکست و کسب ۲۹ امتیاز به ایستادن در رتبه یازدهمی جدول چهارده تیمی لیگ برتر اکتفا کرد.

پیش از اتمام دور مقدماتی، فدراسیون والیبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند بازی‌های مرحله یک چهارم ( برای تیم‌های بالای جدول) و همچنین پلی‌آف (شانس مجدد بقا در لیگ برتر برای تیم‌های انتهالی جدول) را در خانه والیبال تهران برگزار کند.

هر چند در همان ابتدا تیم‌های پرطرفداری مانند شهرداری گنبدکاووس و شهرداری ارومیه انتقاداتی به این تصمیم داشتند اما چون بختی برای صعود به دور دوم و یا قرار گرفتن در جمع تیم‌های پایین جدول برای خود قائل نبودند در شروع مسابقات به این تصمیم اعتراض نکردند.

پس از مشخص شدند چهار تیم انتهایی جدول، روایت ماجرا تغییر کرد و شهرداری گنبد کاووس و شهرداری ارومیه در اقدامی هماهنگ با فدراسیون والیبال مکاتبه کرده و خواستار برگزاری مسابقات دور حدفی به صورت رفت و برگشت شدند اما سایپا تهران و مس رفسنجان (تیم دسته اولی حاضر در مرحله پلی‌آف) که در بازی خانگی خود هم تماشاگر ندارند به دستورالعمل فدراسیون تمیکن کرده و به انجام این مسابقات در تهران رضایت دادند.

کش و قوس شهرداری‌چی ها ( ارومیه و گنبد ) همچنان ادامه یافت و حتی آن‌ها تهدید به شرکت‌نکردن در این مرحله را به فدراسیون اعلام کردند اما برگزارکنندگان مسابقات بدون توجه به این تهدیدات، نتیجه دیدار شهرداری گنبد کاووس (تیم یازدهم جدول مسابقات ) با تیم سایپا تهران (تیم چهاردهم لیگ برتر) را به سبب حضور نیافتن گنبدی‌ها در خانه والیبال تهران سه بر صفر به نفع نماینده تهران اعلام کردند.

شهرداری ارومیه هم حاضر نشد در تهران به مصاف مس برود و نتیجه این بازی هم سه بر صفر به سود تیم رفسنجانی شد.

بر اساس برنامه فدراسیون مقرر است دیدارهای برگشت مرحله حذفی و پلی‌آف سه‌شنبه ۲ بهمن در خانه والیبال تکرار شود تا برندگان مجموع دیدارها در لیگ برتر باقی بمانند و بازندگان به دسته اول سقوط کنند.

مدیران تیم های شهرداری گنبد کاووس و ارومیه در مصاحبه با رسانه ها تاکید کردند که در بازی برگشت این مرحله هم در تهران حاضر نخواهند شد .

گنبدی ها بر این باورند که استفاده از حق میزبانی و حضور پرشور تماشاگران گنبدی در خانه حق طبیعی آنهاست و فدراسیون نباید به صورت یک‌طرفه تصمیم گیری کند.

هر چند کارشناسان والیبال گلستان بر این باورند که توان و پتانسیل شهرداری گنبد به نحوی است که این تیم در منطقه قعرنشینان لیگ قرار می‌گرفت و تزریق چند بازیکن جدید و تغییر زودتر کادر فنی می‌توانست گنبدی‌ها را در نیمه بالای جدول قرار دهد.

گنبدی‌ها مصم هستند تا احقاق حق خود، از مطالبه دست نکشند حتی اگر این تصمیم آن‌ها به قمیت سقوط به دسته پایین‌تر منجر شود.

شرایط پاس گرگان در لیگ برتر متفاوت‌تر از گنبدی‌ها بود . هر چند فرار و فرودهایی در نتیجه این تیم دیده شد اما اسکلت و شاکله پاس به نحوی بود که احتمال حضور این تیم در مراحل بالاتر لیگ برتر انتظار می‌رفت.

یاران عیسی سنگدوینی در پایان لیگ رده پنجم را به خود اختصاص دادند و برای حضور در رده‌های بالاتر باید در مرحله یک چهارم نهایی هورسان رامسر را از پیش‌رو بردارند.

پاس گرگان شامگاه دیشب(یکشنبه) در یک دیدار سخت و نفسگیر با نتیجه سه بر ۲ مقابل هورسان شکست خورد تا تنها بخت آنها برای حضور در مرحله نیمه نهایی، برتری مقابل نماینده مازندران در بازی دوم باشد.

بر اساس برنامه بازی دوم ۲ تیم فردا (سه‌شنبه) در خانه والیبال تهران برگزار می‌شود و پاسی‌ها اگر بتوانند یاران رحمان محمدی‌راد را شکست دهند بازی دو تیم به دیدار سوم کشیده خواهد شد .

دیدارهای این ۲ تیم در دور مقدماتی با یک برد و یک باخت برای دو تیم همراه بود. پاس در هفته سوم سه بر ۲ فاتح میدان شده بود و رامسری‌ها در هفته شانزدهم با نتیجه مشابه به پیروزی رسیده بودند.

پرویز فرخی از پیشکسوتان والیبال گلستان به ایرنا گفت: خط حمله پاس گرگان نسبت به هورسان رامسر برتری مطلق دارد و هم در اسپک سرعتی و قدرتی بازیکنان پاس یک سر و گردن بالاتر هستند.

وی بیان کرد: در بازی دیروز عملکرد بازیکنان پاس در دفاع روی تور هم نسبت به هورسان برتری داشت اما اشتباهات فردی و نداشتن تمرکز دلیل اصلی شکست پاس در این مسابقه بود که با بازتوانی روحی و روانی این شکست قابل جبران است.

فرخی ادامه داد: تیم پاس گرگان در این دیدار ۱۰۱ امیتاز کسب کرد در حالیکه مازندرانی‌ها ۹۳ امتیاز بدست آوردند و این اختلاف هشت امتیازی بیانگر آن است که بازیکنان پاس گرگان در صورت داشتن تمرکز در لحظات حساس می‌توانند از سد هورسان رامسر عبور کرده و راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز