امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

بندترکمن 15 300x198 - هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکسسوارکاریتورکمن نیوز رییس هیات سوارکاری شهرستان ترکمن گفت: هفته نخست رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 17 خردادماه با رقابت 49 رأس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزارمتری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛ یوسف قزل در گفت و گو با خبرنگار تورکمن نیوز اظهار داشت: در هفته نخست رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن که  ۵۷ راس اسب ثبت نام کردند که با نطر دامپزشک میدان 8 راس اسب حذف شدند و 49 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله در کلاس میدن برای مسافت هزار متر وارد دپار (جعبه استارت) شدند که نورمحمد بهادر با اسب مارالان قهرمان شد و آرمین آق آتابای با اسب یل آهو و طاهر گوگ نژاد با اسب شهاب رئیسی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر برگزار شد که امیر مختومی با اسب استینگر زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و آق اویلی بشگرد با اسب اسکای فیس و ستار مهرانی با اسب داز ثروت به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

اسب‌های دوخون دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر در دور سوم با یکدیگر رقابت کردند که محمدامین توماج با اسب هانده قهرمان شد و امیر مختومی با اسب کینگ لین و پیمان قلرعطا با اسب شولک به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس چهار برای مسافت هزار متر در دور چهارم وارد دپار شدند که ستار مهرانی با اسب دیبالا قهرمان شد و رامین قهرمانی با اسب آریس گلد و قربان محمد اودک با اسب جان دی وان به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله در کلاس پنج به مسافت هزار متر شکل گرفت که در پایان آرمین آق آتابای با اسب بنزما اول شد و مبین آسایش با اسب داغ مایه و رامین قهرمانی با اسب میلوا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

بندترکمن 6 300x198 - هفته نخست کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد+عکس

در دور ششم اسب‌های تروبرد سه ساله به مسافت هزار متر با هم رقابت کردند که کمال دلیجه عطا با اسب تونیکس زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و ستار مهرانی با اسب هیمالیا و عبدالرحیم آرمیده با اسب نوبرس نولس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

دور هفتم اسب‌های دوخون سه ساله به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب آکام موفق به کسب عنوان نخست شد و امیر مختومی با اسب بابوی و قربان محمد اودک با اسب سیتی دنسر به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

یوسف قزل در ادامه افزود: در پایان رقابت های امروز :  ۱۰۸ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در پایان هفته نخست رقابت‌های کورس اسبدوانی بهاره بندرترکمن، ستار مهرانی با کسب دو مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، امیر مختومی یک مقام نخست و دو مقام دوم کسب کرد، آرمین آق آتابای موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام دوم شد و کمال دلیجه عطا، محمدامین توماج و نورمحمد بهادر هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

گزارش از: یاشار نیازی

برای دیدن تصاویر هفته اول مسابقات اسبدوانی تابستانه بندرترکمن اینجا کلیک کنید.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز