امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

ترکمن نیوز: روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس با رقابت 76 راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  روز دوم هفته هفدهم کورس زمستانه گنبدکاووس (12 اسفند ماه)، 81 راس اسب ثبت نام کردند که از این تعداد 5 رأس اسب به دلایل فنی حذف شدند و 76 رأس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در هفت کورس هزار و هزار و 200 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

نتایج روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه ۱۴۰۱ گنبدکاووس

رقابت دور اول میان اسب‌های نژاد ترکمن (هندیکاپ کلاس 6 ) (3+ساله) در مسافت ۱۲۰۰ متر برگزار شد و موسی محمدی با اسب سردار سلیم زودتر از خط پایان گذشت و یاسین زارعی کسلخه با اسب بالتای مهربان و بنیامین جرجانی با اسب سرو شادمیر به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

9 300x188 - روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر

در دور دوم مسابقات اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس6 ) (3+ساله) به مسافت 1200 متر با هم رقابت کردند که امیر مختومی  با اسب ناز آفرین سکوی اول را کسب کرد و رامین قهرمانی با اسب فلوکی رو در جایگاه دوم قرار گرفت و آق اویلی بشگرد  با اسب یاماموتو سوم شد.

اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 5) (+3ساله) در دور سوم با مسافت 1200 متر باهم رقابت داشتند که اسب هوراکان با چابکسواری اسحاق جرجانی، اسب ارتورول با چابکسواری ستار مهرانی و اسب تیپ بابا با چابکسواری کیوان قوللار آتا (عطا) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

300x188 - روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر

در دور چهارم اسب‌های  نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 6) (3+ساله) به مسافت 1200 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب امباپه پیشتر از رقبایش از خط پایان عبور کرد، مبین کم با اسب سرین مقام دوم را از آن خود ساخت و محمد امین توماج با اسب ظهور به جایگاه سومی اکتفا کرد.

در دور پنجم نیز رقابت با اسب‌های نژاد دوخون (هندیکاپ کلاس 3) (3+ساله) به مسافت 1000 متر برگزار شد که کاسپین هج با چابکسواری صادق ایمری اول شد، محبوبا با چابکسواری آق اویلی بشگرد و هج نورا با چابکسواری عبدالحلیم قبادی به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

هفته هفدهم 300x188 - روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر

اسب‌های نژاد تروبرد (هندیکاپ کلاس 6) (3+ساله) در دور ششم با مسافت 1000 متر باهم رقابت داشتند که  کمال دلیجه عطا با اسب پرفکت آرال، ستار مهرانی با اسب جانی رو و نورمحمد بهادر با اسب ساپرس گلد به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

رقابت دور هفتم میان اسب‌های نژاد ترکمن (ریتد کاندیشن کلاس1) (+3ساله) در مسافت 1000  متر برگزار شد که اسب شماره 6 کاپیتان کلاته با چابکسواری امین محمدی زودتر از خط پایان گذشت و آتلار با چابکسواری صادق ایمری و پهلوان گز با چابکسواری رامین قهرمانی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

چابکسوار برتر:

صادق ایمری با کسب یک قهرمانی و یک نائب قهرمانی به عنوان بهترین چابکسواران روز دوم از هفته هفدهم کورس زمستانه ۱۴۰۱ گنبدکاووس معرفی شد.

1 9 300x188 - روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر

لیست اسب‌هایی که به دلایل فنی از دور رقابت‌ها حذف شدند:

دور اول؛ –
دور دوم؛ آسانا
دور سوم؛ رد بوی
دور چهارم؛ سیتی دی
دور پنجم؛ ریو آلپا-  گالاند
دور ششم؛
دور هفتم:

بر اساس گزارش ترکمن نیوز: در پایان رقابت‌های امروز مبلغ 6 میلیارد و 399 میلیون ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های 7 گانه تعلق گرفت.

هفته هفدهم گنبدکاووس 300x188 - روز دوم هفته هفدهم مسابقات اسبدوانی زمستانه گنبدکاووس برگزار شد+ تصاویر

لازم به ذکر است: مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس، سال‌هاست در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات اسبدوانی تاریخی دیرین و عجین با فرهنگ مردم ترکمنصحرا دارد و مجموعه بزرگ سوارکاری گنبدکاووس به عنوان پایتخت اسبدوانی ایران معرفی شده است.

این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در دو شهرستان استان گلستان (آق قلا و بندرترکمن) نیز با حضور جمع کثیری از تماشاگران برگزار می‌شود.

گزارش از: یاشار نیازی
روابط عمومی هیئت سوارکاری گنبدکاووس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز