امروز : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    126202

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:28 | ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

ملک حسینی 300x151 - ترکمنستان مشتاق ایجاد منطقه آزاد مشترک با گلستان استترکمن نیوز-  مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون گفت: تلاش‌های انجام شده در دیپلماسی اقتصادی استان به صورتی پیش رفته که ترکمنستان مشتاق ایجاد منطقه آزاد مشترک با گلستان است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  حسن ملک حسینی در نشست خبری اظهار کرد: سیاست دولت استفاده بهینه از مناطق آزاد برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

‌وی ادامه داد: منطقه آزاد گلستان یک کد شناسه بین‌المللی دارد و اتفاقات بزرگی را می‌توان در منطقه آزاد اینچه‌برون رقم زد.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون اظهار کرد: مناطق آزاد فرصت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران است که در صورت استفاده بهینه از منطقه آزاد شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی در استان گلستان و حتی کل کشور خواهیم بود.

ملک‌حسینی بیان کرد: تلاش‌های انجام شده در دیپلماسی اقتصادی استان به سمتی پیش رفته که کشور دوست و همسایه ترکمنستان تمایل به ایجاد منطقه آزاد مشترک دارد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون در استان گلستان به عنوان مگاپروژه تعریف شده و در کنار کریدور شمال به جنوب به عنوان پروژه‌های تحول‌زا در استان مطرح و مورد پیگیری است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون تصریح کرد: وجود راه‌آهن، شهرک صنعتی، گمرک و پتروشیمی از مهمترین مسائلی است که باعث تصویب منطقه آزاد اینچه‌برون شده است.

ملک حسینی گفت: اساسنامه منطقه آزاد اینچه‌برون در کمتر از هشت ماه مصوب شد و کد شناسه ملی برای این منطقه صادر شده است که اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اضافه کرد: تثبیت اراضی و صدور بیش از ۸ هزار هکتار از استاد مالکیت اراضی منطقه آزاد اینچه‌برون اقدام مهم دیگری بود که در این مدت انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون تصریح کرد: بیش از ۴۰ تفاهمنامه همکاری با مجموعه‌های مختلف در این مدت به امضا رسیده و در تلاشیم این تفاهمنامه‌ها تبدیل به قرارداد شود.

ملک‌حسینی تاکید کرد: معرفی منطقه آزاد اینچه‌برون را به چندین زبان دنیا ترجمه و در نمایشگاه‌های بین‌المللی ارائه کرده‌ایم.

وی افزود: ۱۱۰ بسته سرمایه‌گذاری با نگاه و رویکرد منطقه آزاد اینچه‌برون تدوین شده و در ذون‌های مختلف تعیین و ارائه شده است./ فارس

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز