امروز : چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    61642

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    15:52 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۸

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

و رورش گنبدکاووس تورکمن نیوز 3 300x198 - تحصیل 81 هزار دانش آموز در 493 آموزشگاه گنبدکاووس/مشاوره خوب مهم‌ترین عامل ارتقای تحصیل استتورکمن نیوز: مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس از تحصیل 81 هزار دانش آموز در 493 آموزشگاه این شهرستان در سال تحصیلی 98-99 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  کمال الدین نظرنژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در سال تحصیلی 98-99 با احتساب پیش دبستانی ها 81 هزار نفر در 493 آموزشگاه مقاطع مختلف گنبدکاووس تحصیل خواهند کرد که نسبت به سال تحصیلی گذشته 4 هزار و یکصد نفر به آمار دانش آموزان افزوده شده است.

وی با اشاره به تعداد 493 آموزشگاه فعال گنبدکاووس افزود: از این تعداد 274 مدرسه ابتدایی، 128 آموزشگاه متوسطه اول، 83 آموزشگاه متوسطه دوم و 8 آموزشگاه استثنایی است و از این تعداد 101 آموزشگاه غیر دولتی می‌باشد.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: با وجود بیش از ۱۶۰ روستا در این شهرستان، گنبدکاووس از جمله بزرگترین شهرستانهای کشوری به لحاظ تعداد روستا محسوب می‌شود که ۱۴۸ مدرسه ابتدایی و ۹ آموزشگاه متوسطه اول به صورت مختلط، دانش آموزان در روستاهای این شهرستان مشغول به تحصیل هستند که از جمله مشکلات عدیده گنبدکاووس به‌شمار می‌رود.

نظر نژاد با اشاره به آمار ۸۱ هزار نفری دانش آموزان مقاطع مختلف گنبدکاووس افزود: از این تعداد ۴۸.۱۲ درصد دانش آموزان پسر و ۵۱.۸۸ درصد دانش آموزان دختر است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس دارای ۴ هزار و ۹۹۲ نفر پرسنل فعال است که به صورت رسمی، قراردادی، پیمانی، حق التدریسی، دانشجو معلم و سرباز معلم در آموزشگاه‌های این شهرستان مشغول به تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و از این تعداد یک هزار و ۵۰ نفر در مدارس غیر دولتی تدریس می کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت مشاور و مشاوره در مقاطع مختلف تحصیلی در آموزشگاه‌ گفت: از جمله برنامه‌های مهم و فرهنگ سازی که برای خانواده‌های دانش آموزان و همچنین آموزشگاه های سطح شهرستان خواهیم داشت، تقویت مشاوران و مرکز مشاوره آموزشگاه‌ها برای ارتقای هدایت تحصیلی، انتخاب رشته‌ مناسب و کشف استعداد‌های بالقوه در بین دانش آموزان به خصوص مقطع ابتدایی است.

کمال الدین نظر نژاد تصریح کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های موجود در آموزش و پرورش بحث کمبود نیروی انسانی و مدرس است و امسال با پیگیری‌های خوبی که از طرف نماینده مردم گنبدکاووس به خصوص مدیر کل آموزش و پرورش گلستان صورت گرفت توانستیم ۱۹۰۰ نفر در سطح استان جذب نیرو داشته باشیم که از این تعداد سهم گنبدکاووس ۳۸۳ نفر بود و از مهرماه ۱۳۹۸ با افزایش نیروی مدرس هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

گزارش از: یاشار نیازی

 

در پایان نشست، با اهدای لوح سپاس و تقدیر نامه از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گنبدکاووس تجلیل شد.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

  • رحمان رحیمی سعید

    باعرض سلام وخسته نباشیدخدمت یاشارجان نیازی-تقدیروتشکرخودم واصحاب رسانه ازجناب آقای نظرنژاد ریاست محترم اداره آموزش و پرورش رابابت دورهمی درباره رشدوشکوفائی دانش آموزان این مرزوبوم در راه اعتلای پیشرفت علمی کشورعزیزمان تقدیروتشکرنموده امیدواریم ازاین نشست هابااصحاب رسانه مجددابرگزارگردد-خبرنگارترکمن نیوزرحمان رحیمی سعید

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز