امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

Delrobaei 13 Sh 300x198 - بی‌توجهی مدیرکل ارشاد به شرق استان تاسف‌بار استاخبار سینما و تئاتر-تورکمن‌نیوز- کارگردان و مستندساز شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برخی رفتارهای خارج از شان هنر با فعالان رسانه‌ای و هنرمندان، گفت: رفتار پلیسی و امنیتی با هنرمندان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار ترکمن،  مبین دلربایی در جلسه شورای مشورتی جوانان شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری ویژه این شهرستان و با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه و جمعی از مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به اینکه هنرمندان در گنبدکاووس در مقابل سایر اقشار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، اظهار کرد: متاسفانه نه تنها هنرمندان در گنبدکاووس مورد توجه مدیران نیستند بلکه مورد بی‌مهری و برخی اوقات رفتارهای نامناسب و غیر مهربانانه قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه برخی رفتارهای پلیسی و امنیتی از سوی مسوولان نیز موجب دلسردی و عقب‌نشینی هنرمندان می‌شود، افزود: تیم فیلمبرداری ما با وجود هماهنگی با فرمانداری و برخی ادارات مرتبط برای فیلمبرداری سه دقیقه‌ای در پارک شهر در مسیر ساخت مستندی برای معرفی شهر از سوی کارمندان شهرداری به اداره اطلاعات معرفی شدند و پایشان به جاهایی باز شد که تاکنون باز نشده بود.

کارگردان و مستندساز شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه هنر در همه زمینه‌ها در شهرستان گنبدکاووس مظلوم واقع شده است، خاطرنشان کرد: در 9 دانشگاه و موسسه آموزش عالی که در شهرستان موجود هستند هیچ‌گونه رشته مرتبط با فضای هنر به ویژه هنرهای نمایشی و رسانه‌ای وجود ندارد.

دلربایی با انتقاد از فقدان حتی یک سالن تئاتر در شهرستان گنبدکاووس، تاکید کرد: حتی در گنبدکاووس هنرمندان ما فضایی برای اجرای یک تئاتر خیابانی به صورت مشخص ندارند و متاسفانه با وجود رتبه‌های بسیار زیاد کشوری و بین‌المللی هنوز هم مورد توجه مدیران شهرستانی و استانی قرار نگرفته‌اند.

وی از عدم حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در گنبدکاووس برای تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه و مطبوعات گلایه کرد و گفت: متاسفانه ایشان با حضور مستمر در مرکز استان هیچ اهمیتی به فرهنگ و هنر در سایر شهرستان‌ها به ویژه شرق استان گلستان نمی‌دهد.

فعال رسانه‌ای بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با انتقاد شدید از وضعیت نابه سامان مناطق مرزی، اظهار کرد: در شرایطی که در بخش عمده‌ای از این بخش نه آب کافی وجود دارد و نه گاز طبیعی به آسانی در اختیار است، رودخانه اترک نیز خشک شده و وضعیت جاده‌ها نیز به مراتب تاسف‌بارتر از سایر مولفه‌های عمران و آبادانی است.

احمد اقبالی با ابراز نگرانی از وضعیت ریزگردهای بخش داشلی‌برون شهرستان گنبدکاووس، اضافه کرد: ریزگردهایی که این روزها به صورت روزانه شاهد آنها هستیم شرایط سختی را برای مردم در برخی از نقاط مرزی شهرستان به وجود آورده که نیازمند رسیدگی فوری است.

وی منشا این ریزگردها را دشت قره‌قوم کشور ترکمنستان دانست و تصریح کرد: امیدواریم مسوولان و مدیران استانی و شهرستانی با رایزنی‌های مختلف و فعال‌سازی دستگاه دیپلماسی در این ماجرا بتوانند وضعیت ریزگردها را در منطقه سامان داده و آرامش روانی را به ارمغان بیاورند.

 

گروه خبر تورکمن‌نیوز

https://telegram.me/TurkmensNews

منبع: golestan.farsnews.com

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز