امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    91473

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    16:21 | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

انتخابیه بندرترکمن 300x300 - بررسی اجمالی ترکیب داوطبین انتخابات شورای شهر بندرترکمنترکمن نیوز: نام نویسی از داوطلبین ششمین دوره انتخابات شواری شهر بندرترکمن صبح امروز با ثبت نام فاطمه پورقاز بانوی کارشناس فرمانداری بندرترکمن استارت خورد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛  پیشتر زبیده سوقی، سلیمه قرنجیک، اغول بولدی کمی و فاطمه مجللی در رقابت های دوره چهارم نام نویسی کرده بودند که از آن میان تنها زبیده سوقی به لطف برنامه ریزی مناسب و حمایت از سوی زبده ترین نیروهای مجرب انتخاباتی توانست به عضویت شورا در آید، هر چند که این بانوی ترکمن در دومین ثبت نام متوالی خود طی انتخابات دوره پنجم به همراه سلیمه قرنجیک و فاطمه مجللی از راهیابی به جمع منتخبین بازماند. همچنین معصومه محمدی مدرس دانشگاه نیز نتوانست در اولین حضور خود در قامت کاندیدای دوره پنجم راه به جایی ببرد.

نام فاطمه پورقاز هر چند که تا آخرین لحظه در خروجی هیچ یک از لیست های منتشره دیده نشده بود، لیکن برخی از اصحاب رسانه کاندیداتوری وی را قریب الوقوع پیش بینی کرده بودند.

فعالان انتخاباتی نزدیک به شورای شهر بندرترکمن ثبت نام حداقل پنج عضو فعلی این شورا را محتمل می دانند. با این حال گمانه زنی ها در خصوص شورایی که عملکرد نه چندان قابل قبولی را از خود به جایی گذاشته است، محور گفتگوی این روزهای فعالان و صاحب نظران انتخاباتی بشمار می رود.

صاحب نظران می گویند تایماز ایری کارمند شهرداری و عضو فعلی شورای این شهر با اکثر داوطلبیی که احتمال پیروزی شان در ایندوره می رود، تلفنی صحبت کرده است‌!!
در لیست های متتشر شده، نام هایی همچون عبدالله توماجی، یحیی چوگان، کمال یارعلی و حالجان چوگان ( منتخبین ادوار گذشته شورا) نیز به چشم می خورد.

گفته شده است بهمن چولاک از قوم قزاق هم برای سومین بار استارت انتخاباتی خواهد زد. وی و رحمان قزاق که در ادوار گذشته جزو شانس های احتمالی راهیابی به شورای شهر به حساب می آمدند به دلیل عدم یارکشی قوی چندان موفق ظاهر نشدند.

حسام الدین قریشی از ساکنان اصالتا خراسانی و اهل سنت بندرترکمن ( مسئول آموزش و مشاوره شغلی اداره فنی و حرفه ای) به تازگی پس از برگزاری نشست اولیه با تنی چند از بزرگان خیابان ابوعمار و معتمدین محلی، با انجام دیدارهای چهره به چهره وارد عرصه انتخابات شده است. ابن دومین حضور یک اهل سنت اصالتا خراسانی در انتخابات شورای شهر بندرترکمن می باشد.

نظریه پردازان شانس پیروزی این چهره جوان را مثبت ارزیابی می کنند. قادیر پیکر شناخته شده ترین فعال انتخاباتی با همیاری عبدالله رومی و تیمی متشکل از فعالان جوان ترکمن نشستی را با این داوطلب ترتیب داده و برای حضور در اتاق فکر وی اعلام آمادگی کرده اند.

انتخابات شورای شهر بندرترکمن در پس از تعطیلات نوروزی وارد فضای رقابت غیر رسمی خواهد شد. هم اکنون قریب به پنجاه داوطلب به شدت سرگرم یارکشی از میان فعالان اتاق فکر و نیروهای تاثیرگذار میدانی می باشند و نهایتا کسانی که بتوانند تشکیلات بهتری را ببندند، در لیست احتمالی برندگان این ماراتن حساس قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز