امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    126734

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    18:37 | ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گلستان 8 300x144 - انتخابات در گلستان با حضور اقوام و مذاهب به شدت رقابتی استترکمن نیوز-  استاندار گلستان با اشاره به حضور همه سلایق و احزاب سیاسی، قومیت‌ها و مذاهب در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات در گلستان به شدت رقابتی است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌؛از ایرنا، علی‌محمد زنگانه در آیین اختتامیه جشنواره جوانان برتر ایران زمین با حضور علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت، اظهار کرد: بیش از ۳۱۶ نفر تایید صلاحیت‌شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان وارد مرحله رقابت شدند که حضور همه سلیقه‌ها و جناح‌های سیاسی و اقوام و مذاهب شور و حال خاصی به انتخابات مجلس شورای اسلامی داده است.

وی با تاکید بر اینکه فرایند برگزاری انتخابات تا این لحظه در گلستان در سلامت و امنیت کامل قرار دارد، افزود: چند روز گذشته معاون فرماندار گنبدکاووس که به نفع یکی از نامزدها اقدام کرده بود را عزل کردیم که این اقدامات نشان می‌دهد انتخابات در گلستان سالم است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در ۱۱ اسفند ماه جاری حماسه دیگری را در نگارستان ایران شاهد خواهیم بود، گفت: گلستان در دولت سیزدهم در مسیر پیشرفت قرار گرفته و شاخص پیشرفت در مقایسه با گذشته رشد مضاعف داشته است.

زنگانه با بیان اینکه نرخ رشد اقتصادی استان از منفی پنج به مثبت ۳.۳ درصد رسیده و رشد هشت درصدی حاصل شده است، یادآور شد: سرانه درآمدی گلستانی‌ها ۴۷ درصد میانگین کشور بود که‌ در دولت سیزدهم به ۵۲ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری ما سرمایه‌گذاری ۲ هزار ۲۴۰ هزار میلیارد ریالی تا پایان دولت سیزدهم است که تاکنون میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در گلستان از مرز یک هزار و ۶۶۰ هزار میلیارد ریالی عبور کرد.

استاندار گلستان افزود: گلستان از لحاظ شاخص امنیت در سرمایه‌گذاری، جزو ۱۰ استان آخر بود که در دولت سیزدهم، به امن‌ترین استان‌ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

زنگانه با اشاره به اینکه ۴۷ درصد جمعیت گلستان روستایی هستند و گلستان دومین استان روستانشین کشور است، خاطرنشان کرد: در همین راستا، اجرای طرح‌های روستامحور را در دستور کار خود قرار داده و با شناسایی و احصای تجربیات موفق، آن را به روستاهای دیگر اشاعه دادیم و توسعه زنجیره ارزش در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی؛ گلستان تنها استانی است که ۹۹ درصد آب شرب را از منابع آب زیرزمینی دریافت می‌کند و این مساله گلستان را در معرض خطر فرونشست زمین قرار داده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه ۹۰ هزار میلیارد ریال پروژه زیرساخت برق در گلستان تعریف شده و این پروژه‌ها به سرعت در حال اعتباربخشی است، گفت: ارزش سرمایه گذاری پروژه منطقه آزاد اینچه برون بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است که در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز