امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

مزایده خودرو یکی از روش های معاملاتی است که فروشنده خودرویی را با قیمتی پایه جهت فروش اعلام کرده و خریداران با ارائه پیشنهادات قیمتی بالاتر از قیمت کف در مزایده شرکت می­کنند. خریدار در صورت برنده شدن در مزایده ، می­تواند در خصوص سند زدن و گرفتن پلاک برای خودرو مذکور اقدام نماید. به منظور کسب اطلاعات (بیشتر) در خصوص مزایدات خودرو تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

1 300x188 - آیا ماشین مزایده‌ای سند می‌خورد و پلاک می‌شود؟
مزایده خودرو چیست؟

مزایده خودرو یکی از فرایندهای معاملاتی است که ماشین در آن به بالاترین قیمت پیشنهادی از سوی خریداران فروخته می‌شود. خودرو در مزایده می تواند صفر، کارکرده و یا حتی اسقاط باشد. در خصوص خودرو کارکرده و اسقاط اغلب شرکت های ورشکسته جهت پرداخت بدهی های خود به دیگران و یا تأمین سرمایه جهت حضور در یک فعالیت اقتصادی و یا در مزایدات اجباری به دستور قوه قضاییه به منظور پرداخت بدهی های شخص یا یک شرکت انجام می‌گیرد.

ماشین های اسقاط یا کار کرده سند داشته و پلاک نیز خواهند داشت و خریدار در خصوص پلاک کردن و یا سند زدن این خودرو ها مشکل چندانی نخواهند داشت اما در مزایده خودرو صفر، جای سوال است که خودرو صفر  پس از مزایده ماشین سند می­خورد و یا پلاک می شود یا خیر؟

خرید خودرو مزایده ای همراه با سند و پلاک است؟

اغلب مشکل دریافت پلاک و سند خودرو مزایده ای برای خودروهای صفر مطرح می شود. لازم به ذکر است هزینه معاینه فنی و هزینه پلاک شخصی برای خودرو صفر بر عهده خریدار یا برنده مزایده خواهد بود.

افراد جهت شرکت در مزایدات در صورت لزوم می توانند از سامانه مزایده خودرو اطلاعات کاملی در خصوص زمان، مکان و شرایط برگزاری مزایده را مشخص نمایند. پیش از برگزاری مزایده عمومی خودرو مزایده گزار لازم است تا در یکی از روزنامه های کثیرالانتشار حداقل برای یک بار آگهی مزایده را منتشر نماید.

مزایده 300x200 - آیا ماشین مزایده‌ای سند می‌خورد و پلاک می‌شود؟

برنده مزایده خودرو لازم است تا حداقل10 درصد مبلغ پیشنهادی که بالاترین قیمت را شامل می-شود به مأمور برگزاری مزایده پرداخت نماید و مابقی مبلغ را تا یک ماه بعد به مزایده گزار پرداخت کند. در صورتی که برنده مزایده خودرو نتواند در بازه زمانی یک ماهه مابقی مبلغ را پرداخت نماید، حتی 10 درصد پرداخت شده نیز توسط مزایده گزار ضبط می¬شود و به عنوان هزینه برگزاری مزایده بازگردانده نمی¬شود و مزایده گزار لازم است تا مجدداً جهت فروش خودروی مورد نظر خود مزایده را برگزار نماید.

پیش از برگزاری مزایده، مزایده گزار می بایست از طریق ارزیاب یا گروهی از ارزیابان معتمد در خصوص تعیین کف قیمت یا قیمت پایه اقدام کند. قیمت پایه در مزایده خودرو قیمتی است که فروش خودرو از آن قیمت در جلسه مزایده شروع می‌شود.

برنده واقعی مزایده خودرو

فردی در مزایده خودرو برنده واقعی است که خودرو را با قیمتی بالاتر از قیمت پیشنهادی یا کف ارزیاب و با قیمتی پایین تر از قیمت روز خودرو خریداری نماید. افراد می‌توانند به منظور کسب اطلاعات در خصوص قیمت روز خودرو به بازار یا نمایشگاه های خودرو مراجعه نموده و یا به سایت های معتبر جهت کسب استعلام از قیمت روز خودرو مراجعه نمایند.

شرایط مزایده خودرو

برخی از شرایط مزایده خودرو که خریداران جهت شرکت در آن می بایست اطلاع داشته باشند شامل موارد ذیل است:

سند خودرو تنها به نام برنده مزایده تنظیم می‌شود.

خریدار خودرو باید توجه داشته باشد که اغلب اسناد مزایده فاقد گارانتی است و می¬بایست پیش از خرید تمامی مدارک به رویت خریدار مزایده برسد.

برنده مزایده لازم است 10 درصد از مبلغ پیشنهادی خود را به مزایده گزار پرداخت نموده و مابقی مبلغ مزایده را حداکثر تا یک ماه پرداخت نماید. در غیر اینصورت اگر برنده مزایده قادر به پرداخت مابقی مبلغ نباشد، 10 درصد پرداخت شده او نیز به عنوان هزینه برگزاری مزایده ضبط می‌شود.

اگر مزایده خصوصی و محدود باشد، پیشنهادات فاقد سپرده، امضا، مشروط، مخدوش و … از مزایده حذف می‌شود.

اگر حداکثر قیمت اعلامی مزایده از قیمت ارزیابی شده یا کف قیمت یا قیمت پایه کمتر باشد، لازم است تا مزایده مجدداً انجام شود.

در مزایده خودرو صفر هزینه‌های مربوط به کارشناسی، سند زدن، نقل و انتقال و … با برنده مزایده خواهد بود. اما هزینه‌های عوارض، مالیات و خلافی خودرو بر عهده فروشنده خواهد بود.

مزایده گزار هیچگونه تعهدی در قبال خودرو به فروش رفته نمی‌پذیرد، بنابراین لازم است تا در روز مزایده در صورت عدم آگاهی از مسائل فنی خودرو یکی از متخصصین فنی می¬بایست با شرکت کننده در مزایده حضور داشته باشد.

 

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز