امروز : جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

|

دمای هوای شهر

  • کد خبر :

    46411

  • /
  • تاریخ و ساعت :

    17:23 | ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

  • /
  • دسته بندی :

  • پ

گنبد زندانی 300x188 - آزادی 18 مددجوی زن اداره زندان گنبدکاووسگنبدکاووس-ترکمن نیوز-  به مناسبت سالروز ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه (س) و به همت نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی، 18 بانوی مددجوی اداره زندان این شهرستان آزاد و به کانون گرم خانواده باز می گردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ترکمن‌های ایران؛  آزادی این تعداد زندانی خانم که مرتکب جرایم غیرعمد و مالی شده و در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند، به ازای 18 سال حیات حضرت فاطمه (س) انجام می شود.
حاج محمد شهرکی از نیکوکاران بنام گنبدی که ریاست شعبه 11 صلح و سازس دادگستری این شهرستان را نیز برعهده دارد، امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر این در چند سال اخیر 21 زندانی محکوم به اعدام نیز با تلاش های انجام شده و گذشت خانواده اولیای دم، از قصاص و اعدام رهایی یافتند.
وی افزود: زنان مددجویی که در یک تا دو روز آینده و به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) از از زندان آزاد می شوند و نیز 21 زندانی که طی سال های اخیر از قصاص رهایی یافتند، از شهرهای مختلف استان گلستان و دیگر نقاط کشور هستند.
شهرکی اضافه کرد: در شعبه 11 صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس هر ماه به طور میانگین افزون بر 200 پرونده می شود و با تلاش های انجام شده در یک دهه اخیر، زمینه آزادی چهار هزار زندانی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: درصورتی که مسائل اختلافی بین افراد از طریق رییش سفیدان اقوام طرفین رفع شود، از ورود حجم قابل توجهی پرونده به محاکم قضایی و صرف وقت و هزینه جلوگیری می شود.
رییس شعبه 11 صلح و سازس دادگستری گنبدکاووس معتقد است که با زندانی شدن یک فرد بویژه زمانی که به صورت غیرعمد مرتکب جرم یا بزه می شود، آسیب های جدی متوجه خانواده او می شود.
شهرکی پیشنهاد کرد تا در هر محله ای، یک تشکل چند نفره از بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان تشکیل شود تا درصورت بروز اختلاف یا مشکل بین افراد، بلافاصله با پا درمیانی آنان از تشکیل پرونده در محاکم قضایی جلوگیری شود.
وی افزود: در جامعه اسلامی افراد توانگر نبایستی نسبت به افراد ضعیف و نیازمند بی تفاوت باشند و اگر فقط چند درصد درآمد خود را صرف کمک به نیازمندان محله خود کنند، از برخی جرای و آسیب ها درجامعه پیشگیری می شود.

اشتراک گذاری :
اشتراک گذاری :

در تلگرام

کانال ما را دنبال کنید

در اینستاگرام

صفحه ما را دنبال کنید

مطالب مرتبط

نظرات کاربران

نظر شما چیست ؟

* پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
* پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد، منتشر نخواهد شد.
* انعکاس نظر مخاطبین، به منزله تایید آنها از سوی ترکمن نیوز نیست و صرفاً به منظور احترام به نظر کاربران صورت می گیرد.

*

*
*

بالا
ترکمن نیوز